کد خبر: ۱۰۵۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵

وزیر بازرگانی: قول می‌دهیم صادر کننده مرغ شویم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی غضنفری وزیر بازرگانی روز گذشته در دومین همایش صادرات، امسال را سالی صادرات محور دانست و قول داد که تا سال آینده کشور ایران صادر کننده مرغ شود. 

غضنفری اضافه کرد: با کمال تاسف امسال وارد کننده مرغ بودیم، اما تمام سعی خود را برای تنظیم بازار انجام می‌دهیم و قول می‌دهیم که سال بعد نه تنها مرغی وارد نکنیم بلکه صادر‌کننده این محصول نیز باشیم.

قول وزیر بازرگانی مبنی‌بر صادرات مرغ در حالی به گوش دلسوزان صادرات کشور رسید که واردات مرغ از چند سال گذشته به یکی از بزرگ‌ترین معضلات این حوزه بدل شده است.

بر این اساس در سال‌های 86 و87 میزان واردات ثبت شده مرغ یخ زده در گمرک کشور به رقمی معادل 32 هزار و 19 هزار تن رسیده است در حالی که آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد در سال 84 میزان واردات گوشت مرغ در حد صفر بوده و در سال 85 ارقام ثبت شده به 552 تن رسیده است.

این میزان در سال 88 به رقم 9 هزار تن کاهش پیدا کرد و در 3 ماهه اول سال 89 به 2 هزارو 300 تن رسید؛ همچنین نابسامانی در بازار مرغ در هفته‌های گذشته موجب ورود نزدیک به 70 کامیون مرغ از کشور ترکیه به ایران شد.

غضنفری در ادامه صحبت‌هایش در خصوص تحریم‌های اعمال شده از جانب 27 کشور اروپایی و مصوبه منتشر شده از سوی آنان گفت: بسته‌های حمایتی تصویب شده برای صادرکنندگان ابزار مناسبی برای مقابله با تحریم‌ها در حوزه صادرات می‌باشد و برنامه‌های بسیار خوبی برای مقابله کلی با تحریم‌ها از جانب دولت پیش‌بینی شده است که کوچک‌ترین زیانی از این عمل تحریم‌کنندگان نانجیب متوجه مان نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین