کد خبر: ۱۰۵۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۰
مرندی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:

مشکل مردم با سخنرانی حل نمی‌شود

بیشتر کسانی که به اختلافات دامن می‌زنند، افرادی هستند که سمت دارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی برای کاهش اختلافات و توسعه کشور خواستار حذف و یا کاهش سخنرانی‎ها در جامعه شد و اعلام کرد: مردم به سخنرانی نیاز ندارند و مشکل آنها هم با سخنرانی حل نمی‌شود.

"علیرضا مرندی" نماینده تهرات، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به سخنان روز چهارشنبه مقام معظم رهبری در میان کارگزاران نظام که در آن دیدارایشان بروحدت و همدلی میان مسئولان تاکید کردند، خاطرنشان کرد: اصولا به نظر می‌رسد ما(مسئولان) بیشتر دنبال درگیری های سیاسی بوده و کمتر به مسایل تکنیکی و تخصصی توجه می کنیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به مشکلات کشور در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزش و محیط زیست، خاطرنشان ساخت: رفع این مشکلات نیاز به کار و تلاش دائمی همه مسئولان کشور دارد.

وزیراسبق بهداشت در ادامه با انتقاد از نوع مناظره هایی که در رسانه ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این مناظره‌ها باید کمک کند که کیفیت کار مسئولان بالاتر رفته و مشکلات مردم و کشور حل شود.

وی برای این منظور از رسانه‌ها خواست که از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که مشکلی از کشور و مردم را حل نمی کند، پرهیز کنند.

نماینده تهران افزود: خود ما مسئولان هم باید آموزش ببینیم که درباره مسائل تخصصی که اطلاعات نداریم، نظر ندهیم.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان با اظهار اینکه خود فرد هم گاهی وقت ها به دلیل کاری که انجام داده با خودش اختلاف پیدا می‌کند چه برسد به دیگران، خاطرنشان کرد: بنابراین بهتر است در مناظره‌ها و اظهارنظرها به جای بحث درباره حرف این و آن، مشکلات کشور مورد بررسی قرار گرفته و راه‌حل برای رفع این مشکلات ارائه شود.

وی با بیان اینکه پرداختن به این مسائل که این چه گفت و آن چه گفت، مشکلی از مردم حل نمی کند، اظهارکرد: با این حرف‎ها، مردم بیشتر خسته و نگران شده و بهداشت روان جامعه دچار مشکل می شود.

مرندی همچنین با بی‌خود توصیف کردن بحث‌های سیاسی برای کشور، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به جای بحث‌های سیاسی، سعی کنند بحث‌هایی انجام دهند که در آن تخصص دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اظهار اینکه اگر می‌خواهیم کشور درست شود، هر کس باید از خودش شروع کند، خاطرنشان ساخت: اگر از خودمان شروع نکنیم به جایی نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: این بر می‌گردد به اعتقادات مذهبی افراد، چرا که برای هر کس نمی‌توان پلیس گذاشت و خدا و رهبری و مردم هم از ما مسئولان چنین می‌خواهند که به اختلافات دامن نزنیم.

وزیر اسبق بهداشت با یادآوری اینکه بیشتر کسانی که به اختلافات دامن زده و همه چیز را زیر سوال می‌برند افرادی هستند که سمت دارند، خاطرنشان کرد: بنابراین کسانی هستند که تصورشان این است وقتی حکمی را گرفته و مسئولیتی را قبول می کنند، آنها تمام توانمندی‌های دنیا را پیدا کرده و وظیفه دارند درباره تمام مسائل کشور اظهارنظر کنند.

مرندی با تاکید براینکه افراد مجبور نیستند با اظهار نظر در حوزه های غیرتخصصی خود، حرف‌های اختلاف برانگیز بزنند، خاطرنشان ساخت: مردم به سخنرانی نیاز ندارند و مشکل آنها هم با سخنرانی حل نمی‌شود.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان با اعلام اینکه کسانی که زیاد سخنرانی می‌کنند، گاف زیادی هم می‌دهند، اظهار کرد: اصولا مسئولان دیگر کشورها کمتر سخنرانی کرده و موقعی هم که می‌خواهند، سخنرانی کنند، آن‌را از روی نوشته بیان می‌دارند.

مرندی با اظهار اینکه متاسفانه در کشور ما چنین نیست و هر کسی هر چیزی که به ذهن‌اش می‌رسد آن‌را بیان می‌کند، خاطرنشان کرد: معتقدم برای کاهش اختلافات و توسعه کشور باید سخنرانی‌ها در کشور ما حذف شده و یا حداقل کاهش یابد.

وزیر اسبق بهداشت همچنین در پایان سخنانش به مسئولان توصیه کرد که برای کاهش اختلافات کمتر سخن گفته و آن چیزی را که می‌خواهند بگویند پیش از بیان، مطالعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین