کد خبر: ۱۰۶۰۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱
حسینی، مدیرکل دفتر چاپ و توزیع کتاب درسی:

توزیع کتاب‌های درسی از اول شهریور آغاز می‌شود

نرخ‌ها افزایش داشته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید احمد حسینی در نشست خبری که صبح روز شنبه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد با اعلام این خبر افزود: توزیع کتاب‌های درسی دوره راهنمایی و متوسطه در استانها از هفته اول شهریور ماه در چهار هزار و 200 کتاب‌فروشی و در تهران از 20 شهریور ماه در یک‌هزار و 200 فروشگاه کتاب آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر چاپ و توزیع کتاب‌های درسی آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب‌های درسی براساس آمار دانش آموزان که از سوی استان‌ها ابلاغ شده، چاپ شده افزود: قیمت کتاب‌ها براساس پشت جلد است و کتاب‌فروشی ها موظف هستند که پوستر قیمت تمام شده کتاب‌های درسی را در انظار عمومی نصب کنند.

فروش لوازم التحریر جانبی ممنوع

وی ادامه داد: فروش اجباری لوازم‌التحریر و نوشت افزارهای جانبی همراه با کتاب‌های درسی ممنوع است و اگر مردم این تخلف را مشاهده کردند به شماره 88827778 تماس گرفته و اطلاع دهند تا با فروشندگان متخلف برخورد شود.

حسینی درباره قیمت کتاب‌های درسی در سال تحصیلی جدید نیز گفت: نرخ‌ها براساس دستمزد کارگر و قیمت کاغذ افزایش اندکی داشته است.

توزیع کتابهای ابتدایی و فنی حرفه‌ای
حسینی با اشاره به توزیع کتاب‌های دوره ابتدایی گفت: کتابهای مقطع ابتدایی نیز از هشتم شهریور در سایر استان‌ها و از پانزدهم شهریور در تهران در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر چاپ و توزیع کتاب‌های درسی ادامه داد: کتابهای فنی‌و حرفه‌ای نیز از 25شهریور ماه در اختیار هنرستان‌ها و واحدهای آموزشی مربوط قرار می‌گیرد.

وی از توزیع سه جزء قرآن کریم به همراه لوح فشرده برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی خبر داد و گفت: برای دانش‌آموزان پایه اول جزء اول، پایه دوم جزء دوم و پایه سوم جزء سوم تدوین و چاپ شده که دانش آموزان این 3 مقطع باید این کتاب را به همراه لوح فشرده که شامل تلاوت و ترتیل است زمان تحویل کتاب‌های درسی شان خریداری کنند.

حسینی درباره تغییرات کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید گفت: تمامی کتاب‌های بخوانیم و بنویسیم دوره ابتدایی از لحاظ تصویر‌سازی و جلد و بعضا محتوا تغییر داشته‌اند و کتاب‌های فارسی اول راهنمایی، تاریخ اول و سوم راهنمایی، حسابان سال سوم ریاضی و فیزیک، قرآن چهارم ابتدایی نیز تغییرات بسیاری در چاپ و محتوا کرده‌اند.

مدیرکل دفتر چاپ و توزیع کتاب‌های درسی افزود: در راستای کمک به صنعت داخلی، کتاب‌های درسی امسال از کاغذ ایرانی تولید شده در کارخانه کاغذ و چوب مازنداران تولید شده‌اند.

به گفته حسینی 6 هزار تن کاغذ برای تولید کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید استفاده شده است.
وی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی تمام کتاب‌های درسی به جزء کتاب‌های دوره فنی‌و حرفه‌ای و کار و دانش در کتابفروشی‌های وابسته انتشارات مدرسه عرضه می‌شود، گفت: همچنین تک‌فروشی کتاب‌ها از هفدهم مهرماه در سایر کتابفروشی‌ها آغاز می‌شود.

حسینی درباره توزیع کتاب برای دانش آموزان مناطق صعب‌العبور و عشایری نیز گفت: توزیع کتاب در این مناطق با اختیار مدیرکل آموزش و پرورش استان‌ها می تواند سریع‌تر آغاز شود و به هرحال باید تا ابتدای مهرماه همه دانش آموزان با کتاب درسی وارد کلاس شوند.

مدیرکل دفتر چاپ و توزیع کتاب‌های درسی در پاسخ به این سؤال که " با توجه به حذف یارانه‌ها آیا در سال تحصیلی آینده قیمت کتاب‌های درسی افزایش می‌یابد؟" گفت: تا کنون در این زمینه بخشنامه‌ای به ما ابلاغ نشده است و امسال نیز 237 میلیارد و 500 میلیون تومان یارانه برای چاپ و توزیع کتاب‌های درسی اختصاص یافته است.

حسینی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی‌بر اینکه " آیا وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند کتاب‌های درسی استفاده شده از سوی دانش آموزان را بازیافت کند؟" گفت: ما آمادگی بازیافت کتاب‌های درسی را با استفاده از ظرفیت‌های وزارت صنایع و سایر دستگاه‌های مرتبط داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین