کد خبر: ۱۰۶۰۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۹
در جلسه هیأت

تکلیف سهام 17 شرکت دولتی دیگر مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون سازمان خصوصی سازی از بررسی و تصمیم‌گیری برای سهام 17 شرکت دولتی دیگر در جلسه امروز هیأت واگذاری خبرداد. 

مهدی عقدایی با بیان اینکه امروز در جلسه هیأت واگذاری سهام 17 شرکت مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفتند، گفت: قیمت و نحوه واگذاری سهام 5 شرکت دولتی، واگذاری دو شرکت به صورت مزایده ای، عرضه مجدد سهام 9 شرکت و اصلاح قیمت نیروگاه گیلان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در جلسه امروز قیمت و نحوه واگذاری 49 درصد از سهام 5 شرکت تصویب شد، افزود: بر این اساس قرار است 49 درصد از سهام شرکت بهره‌برداری از کانال‌ها آبیاری و زهکشی میناب برود با قیمت 261.2 ریال به صورت نقد واگذار شود.

وی ادامه داد: واگذاری 49 درصد از سهام شرکت بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی استان فارس به قیمت 4 میلیون و 900 هزار ریال نقدی، شرکت بهره‌برداری و توزیع آب استان گلستان با قیمت 2 میلیون 450 هزار ریال نقدی و بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری استان بوشهر به قیمت 109 میلیون و 907 هزار ریال نقدی از دیگر مصوبات امروز هئیت واگذاری بود.

عقدائی ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد که 49 درصد از سهام شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشت ساوه به قیمت 2 میلیون و 234 هزار و 438 ریال به صورت 30 درصد نقد و مابقی اقساط نیز واگذار شود.

معاون سازمان خصوصی سازی از عرضه مجدد سهام 9 شرکت به روش مذاکره ای خبرداد و افزود: واگذاری 25 درصد مشارکت الگانس سمنان، 40 درصد از شرکت کار ساز سیستم، 40 درصد از توسعه صنایع غذایی بم، 40 درصد گسترش چراغ دانش، 43 درصد از توسعه صنایع گاز تولید لنگرود، 40 درصد پلی‌استر لرستان، 45 درصد نساجی فردوس، 40 درصد آهنگری پود مشهد و 49 درصد فولاد زاگرس به تصویب رسید.

وی از تصویب واگذاری 60 درصد سهام شرکت تحقیقات و کاربرد معدنی ایران، واگذاری یکجای شرکت حمل‌ونقل دریایی آبادان و کالاهای تجاری ایران و 40 درصد شرکت ایدرو لندرا از طریق مزایده به مبلغ 2 میلیارد و 920 میلیون ریال در جلسه امروز این هیئت خبرداد.

عقدایی با اشاره به اینکه قیمت نیروگاه گیلان نیز اصلاح شد، تصریح کرد: قیمت این شرکت با افزایش 14 میلیارد ریالی مواجه شد که به بیش از 10 میلیارد و 747 میلیون ریال رسید که قرار است به صورت 15 درصد نقدی و بقیه در اقساط 8 ساله پرداخت شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین