کد خبر: ۱۰۶۰۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۷

قنبری: سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر در فراکسیون خط امام(ره) بررسی می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی فراكسیون خط امام(ره)مجلس مجلس گفت: این فراکسیون موضوع سوخت گذاری نیروگاه اتمی بوشهر را بررسی می‌کند.

داریوش قنبری نماینده ایلام در مجلس در گفت‌و گو با خانه ملت با بیان اینکه فراکسیون خط امام(ره)مجلس فردا جلسه دارد، گفت: در این جلسه موضوعات سیاسی روز از جمله موضوع سوخت گذاری نیروگاه اتمی بوشهر مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: راه اندازی نیروگاه بوشهر باعث خوشحالی همه ملت ایران است و ما به عنوان نمایندگان ملت هم از این موضوع استقبال کرده و تلاش خواهیم کرد تا هرچه سریعتر این اتفاق بیافتد.

عملیات انتقال سوخت هسته‌ای به داخل ساختمان رآکتور نیروگاه بوشهر امروز با حضور علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و "سرگئی کریینکو" رئیس آژانس اتمی روسیه آغاز شد.

انتقال سوخت هسته‌ای به داخل ساختمان رآکتور بیانگر این است که نیروگاه اتمی بوشهر با موفقیت، تمامی آزمایش‌های انجام شده بر روی سیستم‌ها و تجهیزات اصلی رآکتور را طی یک سال گذشته پشت سر گذاشته است و هم اکنون آماده راه اندازی است.

سوخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر در زمستان سال 1386 به این نیروگاه حمل شد که تا پیش از این در محفظه‌هایی ویژه در یک انبارمخصوص نگهداری می‌شد.

نیروگاه هسته‌ای هزار مگاواتی بوشهر در شرایط رسیدن به قدرت اسمی، معادل 915 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین