کد خبر: ۱۰۶۰۹۶
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۴
علی لاریجانی، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری:

هدایت اختلافات در جامعه، اعتدال و پرهیز از تخریب، هنر است

ما اهل مذاکره با دنیا هستیم نه با آمریکا
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هدایت اختلافات در جامعه، اعتدال و عقلانیت و پرهیز از فضای تهمت و تخریب هنر سیاست‌ورزان است. 

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با کارگزاران نظام، گفت: رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب در شرایط حساس کنونی در ابعاد مختلف روشن بخش این ماه مبارک برای ما بود، صمیمانه از ایشان تشکر می‌کنیم. 

وی افزود: ایشان بخشی از تجلیات ماه مبارک رمضان را در دوام و استمرار توبه به معنای کامل آن دانستند، برگزیدن این فراز از فهم تقوا که رجوع به عدالت‌خواهی و فرو بردن خشم و فرونشاندن آتش‌هایی که بین افراد جامعه برافروخته شده و ذم اهل‌الفرقه، گردآوردن افرادی که از جامعه جدا افتاده‌اند، رویکردی به موقع برای رشد و اصلاح جامعه ما است. 

رئیس مجلس با بیان این که تاکید مقام معظم رهبری بر جذب حداکثری و دفع حداقلی افراد است، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های این ماه مبارک و جهت‌گیری فعالان سیاسی باید تحت تئوری وحدت ایدئولوژیک شکل یابد و به همین جهت مسئولیت کسانی که خود را به قلب انقلاب نزدیک می‌دانند، امروز بیشتر از گذشته است. 

لاریجانی در ادامه سخنان خود فرمایش‌های مقام معظم رهبری را منشور اخلاق سیاسی عنوان کرد و گفت: امروز سخنان رهبری این موضوع را تقویت می‌کند که دلسوزان انقلاب چطور باید زیر یک چتر جمع شوند و به اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کنند. 

وی در خصوص وظیفه نمایندگان در این زمینه خاطرنشان ساخت: نمایندگان مجلس بر مبنای اصول و ارزش‌ها، باید به یکدیگر کمک برسانند و آرای کارشناسی خود را به دور از تنازع و اختلاف ابراز کنند تا امور به اصلاح و تکامل برسد. 

رئیس مجلس همچنین با اشاره به اختلاف‌نظرهای طبیعی میان سه قوا، گفت: اگرچه ممکن است قوای سه‌گانه کشور با یکدیگر اختلاف‌نظر داشته باشند اما تمام قوا باید با تبعیت کامل از قانون و داشتن حسن نظر نسبت به یکدیگر، به اعتلای نظام کمک کنند. 

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری گفت: دوری از تخریب و توهین، هنر سیاستمداران جامعه اسلامی ماست و پرهیز از حاشیه‌های جزیی باعث رونق اندیشه‌ورزی است؛ چرا که توسعه بدون همگرایی ملی محقق نمی‌گردد. 

علی لاریجانی در ادامه سخنان پیش از دستور خود با اشاره به سیاست‌های آمریکا در منطقه، گفت: مناسبات بین‌المللی این مکر رفتاری را به درستی تحلیل می‌کنند و دچار آشفتگی در ارزیابی نمی‌شوند. 

لاریجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام تصریح کرد: تحلیل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از صحنه منازعه بین‌المللی پرده از این دوگانگی رفتاری برداشت. متاسفانه این دغل‌کاری استکباری آمریکا به نوعی است که آنها را دچار خودشیفتگی دروغین نموده است و تصور کرده‌اند این گنده‌گویی‌ها در مقابل ملت ایران و ملل منطقه نتیجه‌بخش بوده است. 

رییس قوه مقننه به نظرسنجی‌های انجام شده در منطقه اشاره کرد و خطاب به سران استکبار گفت: حداقل به نظرسنجی خودتان که اخیرا در کشورهای مختلف منطقه نسبت به مساله هسته‌ای ایران داشتید، توجه کنید. نظرسنجی دانشگاه مریلند در مصر، عربستان سعودی، اردن، مراکش، لبنان و امارات متحده عربی نشان می‌دهد، 88 درصد پاسخگویان، رژیم صهیونیستی را و 77 درصد مردم منطقه نیز آمریکا را خطر برای اعراب دانستند. برحسب گزارش خودتان فقط 10 درصد ایران را خطر تصور کردند. 

وی خطاب به سردمداران آمریکا تصریح کرد: این آمار برای سیاست فریبکارانه شما کافی نیست که علی رغم تبلیغات رسانه‌ای وسیع، مردم منطقه چگونه در مورد آمریکا و رژیم صهیونیستی قضاوت نمودند. 

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: جالب این است که در این نظرسنجی اکثریت قاطع مردم منطقه فعالیت هسته‌ای ایران را حق ملت دانستند و حتی در مقابل سوال شیطنت آمیز آنان که ممکن است ایران به سلاح هسته‌ای نایل شود، اکثریت قاطع اعلام نظر کرده‌اند که ایران با سلاح هسته‌ای برای منطقه خاورمیانه نتایج مثبتی دارد. هر چند در دکترین امنیتی ایران سلاح هسته‌ای مطرود است، اما پاسخ دریافتی از این سوال برای شما حداقل این درس را دارد که چقدر تبلیغات یکسویه و به قول خود اجماع بین‌المللی شما کارساز در جهت‌دهی فکر مردم منطقه بوده است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان ساخت: پاسخ روشن رهبری برای وسوسه‌های شیطانی آنان قاطع و از سر عزت و حکمت بود که ما اهل مذاکره با دنیا هستیم نه با آمریکا. نگاه نافذ ایشان (رهبری) تعیین سره از ناسره در کارزار عقاید گوناگون در این باب ستودنی و موحب قدرشناسی ملت خواهد بود. 

رئیس قوه مقننه در پایان اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی بیانات حکیمانه رهبر معظم را راه روشن انقلاب در این زمانه می‌داند و پشتیبانی کامل خود را از رهنمودهای ایشان ابراز می‌دارد و برای ایجاد فضای همفکری و همدلی بین قوا پیشقدم شده و با مسئولین قوای دیگر جلسات همگرایی را تدارک خواهد دید و آغاز آن را با نشست مشترک امروز با دولت قرار می‌دهد تا با محور توجه به رفع نیازهای ملت در برنامه 5 ساله، گامی در راه این خواست ملی بردارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین