کد خبر: ۱۰۶۱۲۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳
قنبری، عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی:

نشست مشترک دولت‌و مجلس نتیجه‌بخش نخواهد بود

کم‌ترین توقع مجلس از دولت این است که قوانین مصوب را اجرا کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داریوش قنبری درباره برگزاری نشست مشترک دولت و مجلس گفت: تجربه به من ثابت کرده است که اینگونه نشست‌ها تاثیر چندانی ندارد. 

این نماینده عضو فراکسیون اقلیت در گفت‌و گو با روزنامه تهران امروز، با بیان اینکه تصمیم ندارم در این نشست شرکت کنم، پیگیری هم نکرده‌ام که چه مباحثی قرار است در این نشست مطرح شود، گفت: اما طبق روال همیشگی معمولا مجلس چند نماینده را انتخاب می‌کند که صحبت‌ها را منعکس کنند و وقت برای صحبت کردن همه نمایندگان مهیا نمی‌شود. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون اکثریت مجلس اصول‌گرا هستند شاید نکاتی که برای اکثریت مهم باشد مطرح شود و برخی مسائل از قلم بیفتد و من امیدی به کسب نتیجه در این نشست ندارم. 

قنبری با اشاره به اینکه با این حال این نشست فرصتی برای مجلس و دولت است تا توقعات‌شان از یکدیگر را بیان کنند، تصریح کرد: کم‌ترین توقع مجلس از دولت این است که قوانین مصوب را عمل کند و به نوعی از زیر بار عمل کردن به قوانین شانه خالی نکند یا قوانین را نادیده نگیرد. 

وی افزود: در مراسمی که نمایندگان مجلس و کارگزاران دولتی با رهبر انقلاب داشتند، مقام معظم رهبری به نقل از دولتی‌ها بیان کردند که قوانین مجلس اجازه مدیریت واردات به کشور را نمی‌دهد، این در حالی است که اگر واقعا چنین چیزی بود چرا تاکنون دولت هیچ لایحه‌ای را برای اصلاح قانون به مجلس نفرستاده است. 

قنبری گفت: یکی دیگر از انتظارات مجلس از دولت؛ رعایت حریم مجلس است. البته این توقعات یک‌طرفه نیست. همان‌طور که مجلس از دولت توقعات و انتظاراتی دارد، دولت نیز از مجلس توقعاتی دارد. در صورتی هم که انتظارات‌شان منصفانه و با رعایت حریم مجلس باشد، مجلس مطمئنا به آنها عمل خواهد کرد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین