کد خبر: ۱۰۶۱۵۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳

مدرسه ماندگار مروی پلمپ شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدرسه ماندگار مروی پلمب و بنری با عنوان «حوزه علمیه مروی» بر سر در این مدرسه نصب شد.

این اقدام تجمع اعتراض‌آمیز اولیاء و دانش‌آموزان مدرسه ماندگار مروی را به همراه داشت.

پلمب مدرسه ماندگار مروی در صورتی انجام شد که به اذعان جمع کثیری از فرهیختگان داخل و خارج از کشور مدرسه ماندگار مروی به عنوان پرافتخارترین مدرسه کشور در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی محسوب می‌شود.

حسن محسنی سخنگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رابطه با هرگونه تخریب، دخل و تصرف مدرسه ماندگار مروی می‌گوید: مدرسه ماندگار مروی تهران در آثار ثبت شده ملی قرار دارد و بی‌شک هر گونه دخل و تصرف درآن اقدامی خلاف قانون محسوب می‌شود.
 
وی ادامه می‌دهد: بر اساس مواد 558 و 560 قانون مجازات اسلامی و تعزیرات، سازمان میراث فرهنگی با عاملان یا آمران تخریب، تغییر یا دخل و تصرف در آثار فرهنگی تاریخی می‌تواند، برخورد قانونی کند.

محمدرضا صدیقی اولیاء یکی از دانش‌آموزان مدرسه ماندگار مروی در رابطه با این مدرسه اظهار می‌دارد: مدرسه مانگار مروی که یکی از تاریخی‌ترین مدارس کشور با سوابق بسیار عالی مورد تاخت و تازهایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دور سوم سفرهای ریاست جمهوری بر پایه فرهنگ و گسترش آن بنا شده است، ادامه داد: با توجه به این موضوع متأسفانه شاهد تخریب یکی از افتخارات فرهنگی کشور هستیم که هیچ مقام مسئولی در این رابطه اقدام مناسبی را انجام نداده است.

صدیقی تصریح کرد: آموزش و پرورش با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز اقدام با بازسازی و ساخت مدرسه‌‌ها می‌کند ولی شاهد هستیم در اقدامی غیرقابل توجیه هیچ‌گونه اقدام شایسته‌ای در راستای عدم تخریب مدرسه ماندگار مروی انجام نمی‌دهد.

«مدرسه ماندگار مروی» در خیابان "ناصر خسرو" مقابل "شمس‌العماره" ابتدای "کوچه مروی" واقع شده است که افرادی به بهانه احداث حوزه علمیه در صدد تخریب آن هستند؛ ولی شنیدها حاکی از آن است که قصد اصلی از تخریب این مدرسه احداث مجتمعی برای فروش لوازم آرایشی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین