کد خبر: ۱۰۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱

"کنویاسا" اتهام جدید آمریکا علیه ایران و سوریه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات وزارت امور خارجه آمریکا از پروازهای شرکت هواپیمایی ونزوئلا (کنویاسا) به تهران و دمشق اظهار نگرانی کرده و این پروازها را در راستای گسترش تروریسم در دو سوی جهان می‌دانند!

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا از سفیر ونزوئلا در آمریکا خواسته‌اند در این باره توضیح دهد و "برنالدو آلواریز هیریدا" به مقامات آمریکايي اطمینان داده که این سفرها صرفا تجاری است و در راستای گسترش روابط دیپلماتیک بین کاراکاس - تهران و کاراکاس - دمشق است.

الجزیره که این خبر را منتشر کرده  است، می‌افزاید: آمریکا بر این باور است که محموله این پروازها جنبه تروریستی دارد زیرا هیچ‌یک از تشریفات گمرگی و گذرنامه‌ای در فرودگاه‌های دو طرف رعایت نمی‌شود.

معاون وزیر دفاع آمریکا نیز در اظهار‌نظری به "سی ‌ان ان" گفت: مسافران پروازهای کنویاسا یا از اعضای سپاه پاسداران هستند، یا نیروهای سپاه قدس، یا نيروهای‌های حزب‌الله و یا عناصر خطرناک دیگری هستند، بنابراین باید این سفرها به آمریکای جنوبی کنترل شود!

یک مقام ونزوئلایی در پاسخ به این اتهامات گفت: هرکس که به این سفرها مشکوک است می‌تواند با هزینه من به ایران و دمشق سفر کند.

الجزیره در پایان مدعی است: تماس‌های تلفنی و ارسال ایمیل به ایران برای دریافت اخبار تکمیلی این خبر ناموفق بوده است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین