کد خبر: ۱۰۶۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵

با چه توجیهی 450 میلیون به موسسه شخصی داده شد!؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیته یادشده در دوره وزارت صفار هرندی در دولت نهم، با هدف حمایت جدی از فعالیت‌های فرهنگی هنری مبتنی‌بر شعائر دینی در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی و مسئولیت آن به دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد واگذار شد اما با این حال پس از گذشت چندین سال، از عملکرد این کمیته اطلاع و گزارش دقیقی به دست نیامده است.

چند نفر از مدیران کل ارشاد به ابهامات فراوان در عملکرد مسئول کمیته حمایت از فعالیت‌های دینی در وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی و رویه مبهم و تخصیص‌های رابطه‌ای بودجه‌های این کمیته، اعتراض کردند.

در نشست مشترکی که با حضور مسئولان دبیرخانه‌های کانون‌های مساجد و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در مشهد برگزار شد، به عملکرد «ع» مسئول کمیته حمایت از فعالیت‌های دینی در وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض شد.

براساس اعتراض این مدیران کل، مسئول یاد شده، تنها در یک مورد به موسسه فرهنگی هنری متعلق به خود، در یکی از شهرهای شمال کشور 450 میلیون تومان بودجه اختصاص داده است.

از دیگر ابهاماتی که منجر به اعتراض مدیران کل ارشاد به مسئول کمیته حمایت از فعالیت‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد شد ابهام در هزینه های مترتب با طرحی باعنوان «چهره به چهره»است که به اعتقاد معترضین بخش اندکی از بودجه های تخصیصی هزینه شده و محل هزینه و همچنین نوع برداشت مانده این بودجه که مقادیر قابل توجهی است نامشخص است و به نظر می‌رسد در اختیار شخص مسئول این کمیته قرار گرفته است.

از دیگر ابهامات فعالیت این کمیته خرید تیراژ بسیار زیاد کتاب‌های منتشر شده توسط ستاد اقامه نماز است که به دلیل مازاد نیاز بودن، سال‌ها است بی‌مصرف باقی ماندهاست.

این اعتراض‌ها در حالی مطرح شده که کمیته حمایت از فعالیت‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی با داشتن 10 میلیارد بودجه، تاکنون نتوانسته آنچنان که باید و شاید حمایت موثری از فعالیت‌های دینی داشته باشد.

گفتنی است کمیته یادشده در دوره وزارت صفار هرندی در دولت نهم، با هدف حمایت جدی از فعالیت های فرهنگی هنری مبتنی بر شعائر دینی در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی و مسئولیت آن به دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد واگذار شد اما با این حال پس از گذشت چندین سال، از عملکرد این کمیته اطلاع و گزارش دقیقی به دست نیامده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین