کد خبر: ۱۰۶۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
آيا ارضی و حداديان به سوی محسن رضايی چرخش كرده‌اند؟

جاسوسی از رفت‌و‌آمدهای مسجد ارگ توسط يک تيم دولتی؟!

حداديان: هواداران احمدی‌نژاد قصد بلوا دارند؛ ما به خيابان نمی‌آييم
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب - فروزان آصف نخعی: در حوزه نیروهای سیاسی،‌ شکاف از روحانیون با دولت احمدی‌نژاد این بار به شکاف میان مداحان با دولت احمدی‌نژاد تبدیل شده است. هر چند آقای احمدی نژاد بارها تاکید کرده است که برای حمله به او، از مشایی رییس دفترش آغاز کرده‌اند. با این همه دستگیری جاسوسانی که به گزارش تابناک خود را به یک شخص در نهاد ریاست جمهوری نسبت داده‌اند و توسط مقامات امنیتی دستگیر شده‌اند، چیزی نیست که قابل اغماض باشد.

آتی‌نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت: در بازجوئی‌های اولیه این افراد خود را منتسب به یکی از افراد خاص در ریاست‌جمهوری معرفی کرده و گفته‌اند ما ماموریت داشتیم از افرادی که مشاغل دولتی دارند و در مجلس منصور ارضی شرکت می‌کنند برای این فرد خاص فیلم تهیه کنیم. عوامل فیلم‌برداری برای اینکه حاضرین در مسجد به آنها شک نکنند از چند زن نیز استفاده کرده بودند.

پیش از این، احمدی‌نژاد برخی افشاگری‌های خود را -از جمله در تاریخ 5 دی 1388- از این مسجد علیه مخالفان خود انجام می‌داد. به گزارش خبرگزاری فارس احمدی‌نژاد با حضور در مراسم عزاداری در مسجد ارک تهران طی سخنانی به ارزیابی عملکرد دولت در رابطه با مسائل مذهبی و نقشه شوم استکبار در رابطه با مخالفت با مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع) پرداخت. در پی صحبت‌های افشاگرانه محمود احمدی‌نژاد، عزاداران حسینی در مسجد ارک با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "مرگ بر غارتگر بیت‌المال " و "ابوالفضل علمدار، احمدی‌نژاد را نگه‌دار" استقبال کردند.

حال چرا از سوی نهاد ریاست‌جمهوری کسانی اقدام به جاسوسی علیه منصور ارضی کرده‌اند سوالی است که پاسخ آن به چرخش منصور ارضی و حدادیان در برخورد با رحیم‌مشایی، رییس دفتر رییس‌جمهوری باز می‌گردد. به گفته احمدی‌نژاد باند ثروت و قدرت به دنبال تخریب وی هستند، برای همین از مشائی شروع کردند.

دو تن از مداحان در جلسات مذهبی ماه مبارک رمضان و در سخنانی جداگانه و البته عمومی، اسفندیار رحیم مشایی را به‌طرز بی‌سابقه‌ای به بدترین مسایل تشبیه کردند. سخنان اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد درباره مکتب ایران و واکنش‌های بعدی روحانیون ارشد حکومتی و محافظه‌کاران سنتی علیه این اظهارات، پای مداحان مشهور کشور را به این منازعه باز کرد. 

حاج منصور ارضی که به تازگی به علت حادثه آتش‌سوزی مسجد ارک تهران در سال 83 به دادگاه فراخوانده شده بود، در سخنان اخیرش که در همین مسجد گفت: "این موجود در دولت عین .... است و باید فکری به حالش کرد."

منصور ارضی پیش از این نیز با مقایسه رحیم‌مشایی و سلمان رشدی، گفته بود: "این آقایی که ادعای آسمانی بودن دارد از سلمان رشدی هم بدتر است."ارضی در یک تذکر شدید به احمدی‌نژاد، گفته بود: من درباره 4 نفر با رئیس‌جمهور صحبت کرده و به وی تذکر داده بودم از جمله رحیمی، مشایی و کردان اما نمی‌دانم بر چه اساسی رئیس‌جمهور این افراد را منصوب می‌کند؟ انتصاب رحیمی بعد از مشایی برای ما قابل قبول نیست.

وی با اشاره به سخنان اخیر مشایی و واکنش مراجع تقلید و روحانیون به آن، اظهار داشت: "از دفتر رئیس‌جمهور سخنانی شنیده می‌شود که اصلا در شان رئیس‌جمهور نیست."

در عین حال اظهارات سه‌شنبه شب علی اکبرجوانفکر مشاور رئیس‌جمهوری در برنامه “دیروز امروز فردا” پیرامون انتقادها به برخی اطرافیان احمدی‌نژاد با واکنش سعید حدادیان از مشهورترین مداحان و ذاکرین کشور مواجه شد.

جوانفکر در این برنامه تلویزیونی که در قالب مناظره با حمید رسایی نماینده مجلس صورت می‌گرفت، در پاسخ به سوال مجری که پرسیده بود چرا مردم در هیأت‌ها به عملکرد این افراد انتقاد دارند؟ گفت تمام انتقاد‌ها به برخی چهره‌ها در دولت از سوی سیاسیون بوده است. این سخنان مدیرعامل ایرنا دقایقی بعد در هیأت رزمندگان غرب تهران توسط سعید حدادیان با واکنش مواجه شد: این مردمی که اینجا نشسته‌اند سیاسیون نیستند، این‌ها مردمند و نسبت به برخی انتقاد دارند، تا این مشکل حل نشود این انتقادها هم باقی است.

وی ادامه داد: بنده اعلام می‌کنم مشایی برای دولت لکه ننگ و منحرف است... من قبلا هم گفته‌ام تا این آقای مشایی هست من با آقای احمدی‌نژاد نشست و برخاست نمی‌کنم؛ خوب این را بردار یک نفر دیگر را منصوب کن. اما یک خطی کشید این آقای جوانفکر و گفت ما که ندیدیم، مردم همه با احمدی‌نژاد‌اند و فقط سیاسیون منتقدند. این خط‌کشی غلط است، آیا ائمه جمعه مردم نیستند و سیاسی‌اند، چقدر این حرف بودار است و این‌ها دنبال دعوا هستند که ما ندیدیم و انتظار دارند که ما به خیابان بیاییم. 

این مداح افزود: محال است؛ ما مثل آن دوشنبه‌ای‌ها نیستم که تا گفت خار و خاشاک ریختند در خیابان؛ نه. ما تذکرمان را دادیم و البته بیانات مقام معظم رهبری برای ما فصل‌الخطاب است‌.

وی افزود: نگرانی دیگر من مربوط به آینده و انتخابات 3 سال آینده است. می‌گویند قرار است مشایی را برای ریاست‌جمهوری معرفی کنند و مشایی هم ستادهایش را از الان فعال کرده؛ امیدوارم غلط باشد اما اگر این طور است حرف ما به رئیس‌جمهور این است که آیا واقعا شما باید از سه سال مانده به انتخابات تشنج ایجاد کنید؟! اما کسانی که از جانب شما برای انتخابات صحبت می‌کنند تشنج آفرین صحبت می‌کنند در صورتی که کار شما حیثیت شما را تضمین می‌کند اما عده‌ای قصد دارند بلوا درست کنند.

اما سوال اساسی این است که مداحان در صورت چرخش قرار است به سمت چه جناحی گرایش پیدا کنند؟ 

سایت خبری رهوا که موعود‌گرا و منصوب به هواداران احمدی‌نژاد است در 23 مرداد نوشت: "ظاهراً منصور ارضی سال گذشته را فراموش کرده است، وقتی محسن رضایی در یکی از شب‌های ماه مبارک به مسجد ارک آمد، اصلاً وی را تحویل نگرفت و محسن رضایی سرافکنده مسجد را ترک کرد؛ حال نمی‌دانم چه شده که شب اول ماه مبارک امسال وقتی محسن رضایی که لقب سیاه "ساقی جام زهر" را یدک می‌کشد، وارد مسجد می‌شود، تحویلش می‌گیرید و برای شما ارج و قرب دارد؟ محسن رضایی همان محسن رضایی سال گذشته است که توهم تقلب داشت، همان که آن نامه تحمیل‌گرانه به رهبر انقلاب را نوشت، اما ظاهراً این شما هستید که تغییر کرده‌اید و با حساب و کتابی که کرده‌اید، سر به سوی دیگر چرخانده‌اید."

شب اول ماه مبارک رمضان، محسن رضایی که قصد داشت در مجلس مناجات حاج منصور ارضی شرکت کند، از سوی چند نفر مورد تعرض قرار گرفت. وی هنگام ورود به مجلس از سوی حسین الله‌کرم مورد استقبال قرار گرفت. وقتی وارد حیاط مسجد شد به همراه محافظانش در دو قدمی در حیاط با متوقف کردن او توسط حاج حسین‌ الله‌کرم بر روی زمین نشست. فردای آن شب حاج منصور ارضی پیش از خواندن دعای کمیل ضمن اعتراض به برخورد با محسن رضایی گفت: اگر کسی حرفی دارد می‌تواند بیرون از مجلس جای دیگری حرف‌هایش را بزند. دیشب کسانی که با اون بنده خدا (محسن رضایی) اون کار رو کردند و فحش دادند و اهانت کردند کار بسیار اشتباهی کردند.

با این همه سوال اساسی این است که آیا زمانه اصول‌گرایان تندرو به پایان رسیده و راه برای اصول‌گرایان میانه‌رو هموار می‌شود و اکنون مسجد ارک به مکانی برای این تغییر مشی تبدیل شده است؟ آیا آن شخص مجهول‌الهویه از اهمیت مسجد ارک در تغییر مشی مسئولان تا این اندازه واهمه دارد که برنامه جاسوسی برای ملاقات‌های منصور ارضی فراهم می‌کند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۳
0
0
بیخود نیست میگن سبزا تو توهمند! متوهما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
خدا عاقبت ملت را به خیر کنه...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین