کد خبر: ۱۰۶۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹

نماز جماعت در ۲۰ پارک تهران اقامه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره با اشاره به پخش اذان در ۳۰۰ پارک شهر تهران از اقامه نماز جماعت در ۲۰ پارک خبر داد و گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان “تورهای نیایش” برگزار می‌شوند.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در رابطه با فعالیت‌های ویژه این مرکز در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان مراسم غبارروبی، فرش شویی و نماشویی مساجد را برگزار کردیم.

وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان در مساجد فعال مراسم سخنرانی و مداحی به مناسبت ولادت باسعادت کریم اهل بیت امام حسن (ع) تحت عنوان جشن نیمه رمضان و همچنین مراسم ویژه لیالی قدر برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به محافل قرآنی ویژه باغ دفاع مقدس با حضور قاریان ممتاز کشور که در تمامی شبهای ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود گفت: در پارک‌ها و بوستان‌های بزرگ شهر تهران به مناسبت ماه ضیافت الهی کرسی‌ها و خیمه‌های تلاوت قرآن و جشنهای قرآنی راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام ناصحی تأکید کرد: برگزاری محافل انس با قرآن ” کاروان تلاوت نور” با حضور قاریان بین‌المللی، گروه‌های تواشیح ممتاز، حافظین قرآن همراه با یک مسابقه احکام و مبانی دینی و اصول اعتقادات با اهدای هدایا در بیش از ۱۰۰ مسجد جامع شهر تهران یکی از برنامه‌های مهم مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران محسوب می‌شود.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران همچنین از برگزاری تورهای نیایش جهت دیدار شهروندان از مراکز دینی و امامزاده با هماهنگی شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه خبر دارد و گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از ۳۰ هزار جلد کتابچه شامل دعاهای یومیه ماه رمضان، دعای یاعلی یاعلی، دعای سحر، دعای افتتاح و چند سوره از قرآن کریم در مساجد و مراکز دینی توزیع شده است.

حجت‌الاسلام ناصحی با اشاره به تهیه و توزیع بیش از ۳۰ هزار جلد کتابچه با عنوان آوای آسمانی رمضان با موضوع ماه مبارک رمضان، در فضیلت ماه مبارک رمضان و همچنین توزیع مجموعه “راه اینجاست” شامل نگاه‌ها و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با ماه مبارک رمضان یادآور شد: این کتابچه ها به همراه بسته‌های فرهنگی به نمازگزاران و مؤمنان در مراسم دینی مختلف شهر تهران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان در میادین و پارک‌های شهر افطاری ساده میان هموطنان روزه دار توزیع می‌شود گفت: درحال حاضر بیش از ۳۰۰ پارک بزرگ و کوچک شهر تهران به طور دائمی اذان پخش می‌کنند، در بیش از ۲۰ پارک نماز جماعت برگزار شده و اغلب پارک‌ها دارای نمازخانه هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین