کد خبر: ۱۰۶۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
محسنی گركانی، رییس دیوان‌عالی كشور:

تبعیت مردم از روی ترس ارزشی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اگر همه اعتقاد راسخ به ارزش‌های اسلامی داشته باشیم، شاهد این همه مشكلات و توهین‌ها و اهانت‌ها نخواهیم بود.

رییس دیوان‌عالی كشور تاكید كرد: مسئولان باید با تواضع و مهربانی در قلب مردم نفوذ پیدا بكنند و تبعیت مردم از روی ترس ارزشی ندارد.

آیت‌الله محسنی گركانی در ابتدای جلسه هیأت عمومی دیوان دیوان عالی كشور، با اشاره به اینكه دستورات پیام اسلام اگر چه در زمان خودشان و مخاطب خاصی داشته اما چون از مبدا وحی است برای همه زمان‌ها و ما آموزنده و مفیداست به ذكر روایتی از پیامبر گرامی اسلام كه خطاب به معاذبن جبل می‌باشد پرداخت و افزود: پیامبر گرامی اسلام هنگامی كه معاذ را به‌عنوان نماینده خود به یمن اعزام كردند، نكاتی را به او متذكر شدند كه امروز نیز باید سرلوحه كار همه مسوولین قرار بگیرد.

وی اظهارداشت: پیامبر اسلام فرمودند ‌ای معاذ، كتاب خدا را به مردم آموزش بده و تربیت آنان را براساس اخلاق صالح نیكوگردان هر كس را چه خوب و چه بد در جای خود قرار ده و هیچ كس را در اموال و احكام الهی تافته جدا بافته فرض نكن، چرا كه نه قدرت از آن توست و نه بیت المال.

محسنی گركانی با بیان اینكه مطابق این روایت آموزش قرآن چه در سطوح ابتدایی و چه در سطوح عالی مطلب مهمی است كه مسوولین باید به آن توجه ویژه داشته باشند، خواستار اهتمام هرچه بیشتر به ویژه آموزش و پرورش و آموزش عالی به این امر شد.

رییس دیوان عالی كشور با ذكر این نكته كه تربیت باید با تواضع و گفتار نرم صورت‌پذیرد، خاطرنشان كرد: مسوولین باید با تواضع و مهربانی در قلب مردم نفوذ پیدا بكنند و تبعیت مردم از روی ترس ارزشی ندارد.

وی در ادامه و با ذكر این فراز از حدیث شریف نبوی كه هر كس را چه بد و چه خوب در جای خود قرار بده، افزود: در جامعه آدم خوب و بد وجود دارد و همه باید در جایگاه خودشان حفظ بشوند. آدم بد را نباید به كلی راند این مطلب دقیقا مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداكثری و دفاع حداقلی است البته آنهایی كه اصول را قبول ندارند، نمی‌شود با آنها كنار آمد.

آیت‌الله گركانی ابراز امیدواری كرد كه فرمایشات پیامبر اعظم الگوی حاكمیت در نظام و كشورمان قرار گیرد.

وی در ادامه با ذكر این نكته كه ریشه مشكلات قضایی و بدگمانی و سوء رفتارها در كشورما عدم اعتقاد راسخ به ارزش‌های اسلامی است، تصریح كرد: اگر همه اعتقاد راسخ به ارزش‌های اسلامی داشته باشیم، شاهد این همه مشكلات و توهین‌ها و اهانت‌ها نخواهیم بود.

رئیس دیوان عالی كشور ضمن بیان جایگاه والای دستگاه قضایی خاطرنشان كرد: قوه قضاییه در راس امور كشور ماست.

آرامش و امنیت مردم به خاطر قوه قضاییه است و با قدرت قوه قضاییه است كه آرامش و امنیت در جامعه حاكم است اما متاسفانه به دستگاه قضایی كمتر توجه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین