کد خبر: ۱۰۶۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۶

تکذیب پرداخت 450 میلیون به موسسه شخصی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نظر به انتشار گزارش خبری با تیتر «مثلا با چه توجیهی 450 میلیون به موسسه شخصی داده شده است؟!» در مورخه 1/6/89 در آفتاب (به‌نقل از تابناک)، روابط عمومی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تکذیبه‌ای به شرح زیر برای آفتاب ارسال کرده است:

مسئول محترم پایگاه خبری
سلام علیکم 

احتراما ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات؛ نظر به انتشار گزارش خبری با تیتر«مثلا با چه توجیهی 450 میلیون به موسسه شخصی داده شده است؟!» در مورخه 1/6/89 تکذیبیه زیر جهت اطلاع شما، انتشار در سایت و نیز استحضار مخاطبین گرامی اعلام می‌شود.

1- کمیته حمایت از سال 1385 فعالیت خود را آغاز نموده و اعضای این کمیته براساس ابلاغ وزرای محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شده‌اند. لازم به ذکر است شخص مورد اشاره (آقای ع) مسئول و یا قائم مقام این کمیته نبوده و هیچ‌گونه حق رأی در کمیته مذکور را نیز ندارد. فلذا امکان بهره‌داری سلیقه‌ای و شخصی برای نامبرده وجود نداشته است.

2- گزارش مشروح این کمیته از سال 1385 به بعد، همه‌ساله به تفکیک موسسات و مراکز فرهنگی و میزان حمایت از آن‌ها در اختیار مراجع ذیربط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و مستندات آن موجود می‌باشد که بارها این حرکت فرهنگی و هدفمند مورد تائید و تقدیر مراجع ذیربط قرار گرفته است.

3- در جلسه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ گونه اعتراضی به طرح چهره به‌چهره صورت نگرفته است.

4- واریز مبلغ 450 میلیون تومان به حساب موسسه مذکور صحت ندارد و کذب محض است. 

توضیح اینکه بخش عمده مبلغ فوق طبق مصوبه کمیته حمایت و نظارت و شیوه‌نامه اجرایی مصوب آن کمیته برای اجرای طرح چهره به‌چهره در 16 استان تحت پوشش طبق تفاهم‌نامه فی‌مابین با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقیما به حساب استان‌ها واریز گردیده است و مابقی اعتبار نیز براساس شیوه‌نامه مذکور برای پشتیبانی محتوایی، اجرایی در چند مرحله و به میزان پیشرفت کار با نظارت ناظر منتخب کمیته حمایت در اختیار موسسه مذکور (به عنوان مجری کشوری طرح) قرار گرفته است.

شایان ذکر است طرح یاد شده علاوه بر تصویب در کمیته مذکور، در کمیته دیگری که ترکیب آن از سوی مجلس محترم شورای اسلامی مشخص گردیده،به تایید و تصویب رسیده است.

5- خرید کتاب توسط کمیته مذکور از ستاد اقامه نماز کذب محض می‌باشد.

6- از حدود 10 میلیارد تومان اعتبار این کمیته در طول 4 سال گذشته(85 تا 88) بالغ بر 1500 موسسه و مرکز فرهنگی از حمایت های کمیته مذکور برای فعالیت های فرهنگی مذهبی در قالب تفاهم نامه مشترک بهره مند شده اند که لیست تفکیکی ان موجود فلذا ابهام در کار کمیته کذب محض است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین