کد خبر: ۱۰۶۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۳
حکیمیان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک یزد:

طلاق در 5 ماه سال‌جاری نسبت به پارسال، 21 درصد رشد داشته است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در يزد میانگین سن ازدواج پسران 25 سال و میانگین سن ازدواج دختران 21 سال است که این میانگین نسبت به 10 سال اخیر یک سال افزایش یافته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: در 5 ماهه اول سال جاری تاکنون 6هزار و 159 ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق استان یزد به ثبت رسیده است.

اکبر حکیمیان با بیان این خبر افزود: آمار ازدواج در مدت زمان یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان با رشد 7/1 درصدی مواجه بوده است.

وی با اعلام آمار طلاق در استان یزد نیز افزود: در همین مدت 409 طلاق نیز در استان یزد به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با پنج ماهه نخست سال گذشته رشد 21 درصدی داشته است.

حکیمیان میانگین مهریه تعیین شده برای دختران استان یزد را در این مدت 250 سکه بهار آزادی اعلام کرد و تصریح کرد: سفر های زیارتی شامل حج، کربلا و غیره و همچنین صداق های معنوی نظیر قرآن مجید، نهج‌البلاغه و آیینه و قرآن از جمله مواردی است که تقریبا در همه عقدنامه‌ها به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد استان با اشاره به میانگین سن ازدواج در استان یزد بیان داشت: در این استان میانگین سن ازدواج پسران 25 سال و میانگین سن ازدواج دختران 21 سال است که این میانگین نسبت به 10 سال اخیر یک سال افزایش یافته است.

حکیمیان با اشاره به ازدواج های نادر در استان یزد عنوان کرد :کمترین سن ازدواج در سال جاری برای پسران 17 سال و برای دختران 13 سال به ثبت رسیده است.

او همچنین با اشاره به اسناد صادر شده از سوی اداره ثبت اسناد استان یزد خاطر نشان کرد از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ،13هزارو 799 سند مالکیت از سوی این اداره صادر شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 6 درصد کاهش یافته است.

وی تعداد شرکت‌های تجاری و تعاونی ثبت شده در سال جاری را نیز به ترتیب 395 و 202 مورد اعلام کرد که این ارقام نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب بیش از 8 درصد کاهش و 64 درصد افزایش داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین