کد خبر: ۱۰۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۰:۲۶

افروغ: نماز جمعه باید در اختیار روشنفکران قرار گیرد

آفتاب‌‌نیوز :

نماينده‌ مردم تهران در مجلس ادامه داد: متاسفانه در جامعه‌ي ما كساني به عنوان روشنفكر ترويج مي‌شوند كه ميمون‌وار مقلد غربي‌ها باشند در صورتي كه روشنفكري، دلسوزي براي جامعه، آينده‌نگري براي رشد و دل‌نگراني براي انديشه‌ها و آرمان‌هاي اسلام و نظام اسلامي است و روشنفكران بااصالت و نجابت ما مي‌توانند منجي بشريت باشند.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شواي اسلامي تصريح كرد: انقلاب اسلامي براي همه‌ي صنوف بهترين فرصت را فراهم كرده است و هركس مي‌تواند كار خودش را به منزله‌ي يك امر مقدس و عبادت الهي احساس كند و اين نگرش بايد در جامعه دنبال شود. جوان ما بايد به امام خميني(ره) به منزله‌ي يك الگوي كامل نگاه كند و به آن عمل كند تا اين انسان وارسته الگوي جهانيان شود، آن‌گاه زمينه براي آمدن مولايمان امام زمان (عج) فراهم مي‌شود.

افروغ در سخنراني پرسش و پاسخ انديشه‌ جوان در همدان با اشاره به اين ‌كه انقلاب اسلامي از دل شعارهاي ارزشي به پيروزي رسيد، افزود: به دليل جهان‌شمول بودن شعارهاي مطرح شده در انقلاب و انساني بودن آنها نهضت انقلاب اسلامي در ايران محدود نشد و كليه‌ي جهان اسلام را فرا گرفت.

نماينده تهران گفت: دشمنان نهضت اسلامي با ترفندهايي چون كودتا، ايجاد آشوب و تربيت روحاني‌نماهاي دين‌گريز سعي در براندازي اين انقلاب را داشتند كه البته موفق نشدند و در انتخابات اخير رياست جمهوري مشخص شد كه خلاف انتظار تمام بيگانگان و بيگانه‌پرستان مردم ما ارزش‌گرا و فرهنگي هستند و بايد توجه داشت كه اين انتخابات از هر منظري درس‌آموز است؛ چرا كه در آخر كسي انتخاب شد كه انديشه‌ي ناب رهبر و انگيزه‌هاي خالصانه اسلامي را عرضه كرد.

وي تصريح كرد: ما بايد به آرمان‌ها و ارزش‌هايي بازگرديم كه انقلاب اسلامي از آنها به وجود آمده است و نسل جوان نزديك‌ترين رابطه را با اين قضيه دارد؛ چرا كه نسل گذشته به تعبير مقام معظم رهبري هرچه در توانش بوده انجام داده است و هم‌چنان كه در عرصه‌ي حكومت مجريان جوان رياست اجرايي كشور را در دست گرفتند در عرصه‌ي اجتماع هم جوانان بايد اداره‌ي فرهنگ خود را در دست بگيرند.

او با بيان اين‌كه دانشگاه‌ها بايد مظهر علم و دانايي باشند، ادامه داد: بايد در ميان نسل جوان ما جماعت‌ها و گروه‌هايي به‌پا خيزند كه نمودار و نماينده‌ي ارزش‌هاي اصيل فرهنگي باشند؛ چرا كه ما از ابتداي تاريخ، ملتي فرهنگي و داراي قديمي‌ترين فرهنگ‌هاي بشري بوده‌ايم.

او در پايان گفت: روحانيت ما بايد پرچمدار اصالت‌هاي فرهنگي باشند و نبايد مثل گذشته انزواطلب باشند، برنامه‌ي دين اداره‌ي بشريت در جهان و نسخه‌ي اداره‌ي انسان از گهواره تا گور مي‌باشد كه خدا براي بشر نوشته است و روحانيون بايد اين برنامه را كشف و به جامعه‌ي جهاني عرضه كنند. روحانيت ما پس از 26 سال بايد بيدار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین