کد خبر: ۱۰۶۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹

عسگری: افرادی با تهمت و دروغ مانع وحدت در جامعه می‌شوند

روح و روان انسان‌های زیادی در کشورمان آزرده خاطر شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده سابق مجلس گفت: امیدواریم ماه رمضان، فضا و فرصت مناسبی برای پی‌جویی مطالبه به حق مقام معظم رهبری یعنی تقوای سیاسی، مقابله با خشمی که باعث انحراف در فکر و عمل است و جذب حداکثری و دفع حداقلی ـ که استراتژی مهم نظام است ـ باشد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عسگری با اشاره به این‌که «امام علی(ع)، صاحب و شهید رمضان بر رعایت انصاف در برخورد با دیگران تاکید داشتند» اظهار کرد: روح و روان انسان‌های زیادی در کشورمان آزرده خاطر شده است، این آزردگی فقط از راه انصاف، رعایت اخلاق و تقوا التیام خواهد یافت. 

وی با بیان این‌که «در ماه رمضان هم باید به نزول قرآن و هم صعود قرآن عینی و انسان کامل؛ علی (ع) به سوی ذات احدیت توجه کرد» تصریح کرد: از محورهای مهم سخنان اخیر مقام معظم رهبری، تاکید و دعوت به رعایت تقوای سیاسی است که البته در گذشته هم بر این موضوع تاکید داشتند و به نظر می‌رسد چون این مسأله حائز اهمیت، تحقق عینی پیدا نکرده است، بار دیگر در جمع مسئولان نظام آن را مطرح کردند. 

وی با اشاره به این‌که «تقوای سیاسی و رعایت آن در جامعه لوازمی دارد که در درجه‌ اول باید از صدر تا ذیل مسئولان نظام به آن پای‌بند باشند» افزود: در جامعه باید به نکاتی مثل خودسازی و رعایت اخلاق، پرهیز از قدرت‌طلبی و افزون‌خواهی، رعایت انصاف، راستی و صداقت و بسیاری از اصول و ارزش‌های اسلامی همچنان که رهبری بر آن تاکید کردند، توجه داشت؛ چراکه ضرورتی انکارناپذیر است. 

مشاور پارلمانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، التهاب‌های سیاسی را نتیجه دوری از تقوا عنوان کرد و با انتقاد از «فضای زخم زبان‌های سیاسی همراه با تهمت و دروغ» این رویه را نیز خلاف اخلاق و ارزش‌های اخلاقی دانست و گفت: خشونت و رفتارهای خشک غیرعقلانی در چنین فضایی جایگزین ارزش‌های مطلوب اخلاقی می‌شود. 

وی با بیان این‌که «بعضی با ظاهرسازی و رفتارهای دوگانه خود مانع تحقق منویات رهبری و بزرگان دلسوز نظام شده‌اند» اظهار کرد: برخی با مستمسک قرار دادن سلیقه‌های شخصی خود باعث افراط‌گری و تحریک احساسات بوده و هستند. شعارهای وحدت‌شکن و ساختارشکن آن‌ها نشان می‌دهد که افراط‌گری و قدرت‌طلبی‌شان هنوز درد بی‌درمان جامعه است، همین ‌رفتارهاست که از آن به عنوان رفتار خشن و خشمی تعبیر شده است که موجب انحراف در فکر و عمل می‌شود. 

وی با بیان این‌که «ممکن است بعضی افراد جامعه به‌ویژه جوانان در دام باندهای خشونت‌گرا قرار گیرند» توضیح داد: تا زمانی که عده‌ای خودسر کارهای خلاف قاعده، قانون و اخلاق را برای خود رویه قرار داده‌اند، و آتش‌افزوی، تحریک و با مردم و حتی برخی چهره‌های خدوم بدرفتاری می‌کنند، اختلاف و تقابل هم وجود خواهد داشت. پس بهترین راه، مهار جریان تحریک‌کننده و تشدیدکننده اختلاف است. 

عسگری اقداماتی مانند «پخش شب‌نامه‌ علیه مسئولان نظام» را از سوابق کاری این افراد دانست و گفت: قوه قضاییه باید به این پدیده از راه ممکن و از طریق خانه عدالت و از جایگاه پی‌جویی احکام و فرامین قضایی رسیدگی کند و با عوامل آن برخورد کند. 

وی هم‌چنین «توجه به مشترکات نظام و مثبت‌اندیشی» را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: مشترکات زیادی از اسلام، امام، رهبری، امام و قانون اساسی و موازین اخلاقی که باید در رفتار و رویه‌های فردی رعایت شود، داریم که اکثریت قریب به اتفاق جامعه دوستدار آن هستند و در چارچوب این عناوین می‌شود به یک تعامل اخلاق‌مدارانه دست پیدا کرد، فصل مشترک احزاب و گروه‌های سیاسی هم در قالب توجه به حقوق اساسی مردم و امت اسلامی می‌تواند همین موارد باشد. 

وی افزود: اصول مثبت و راه‌گشا اختصاص به یک جناح ندارد و یک جناح نمی‌تواند بگوید که ما نماد اخلاق، فرهنگ دینی و انقلابی جامعه هستیم و جناح دیگر از آن بی‌بهره است و هر جور خواست مسائل مربوط به اصول مشترک جامعه دینی و انقلابی، به ویژه قانون اساسی را به شکل سلیقه‌ای تفسیر کند. 

این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: قانون برای همه است و نمی‌شود عده‌ای بگویند؛ قانون ما هستیم، بگویند ما می‌توانیم جلسه برگزار کنیم و شما نمی‌توانید، ما پیرو ولایت هستیم و شما خیر، ما ارزشی هستیم و شما بی‌دین هستید و ما همیشه رسانه‌ای در اختیار داریم ولی استفاده از آن رسانه برای شما حتی در راستای دفاع از خود و معرفی نکات مثبت فکری و عملی‌تان ممنوع است، ما هرچه به شما نسبت می‌دهیم حق ماست، ولی شما حتی اجازه پاسخ گفتن ندارید و نمی‌شود گروهی با تبلیغ القایی و روانی جامعه را به سیاه و سفید تقسیم کنند و کسی حق نداشته باشد بگوید با این رویه نمی‌توان نسبت به اداره‌ امور همت گمارد. 

وی جذب حداکثری و دفع حداقلی را از سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی دانست و در عین حال با تاکید بر این‌که « جاده محبت یکسویه نیست بلکه دوسویه است » گفت: علی‌رغم تاکیدات در این زمینه، برخی افراط‌گران از برچسب‌زدن ابایی ندارند و تهمت و دروغ خوراک شبانه‌روزی‌شان شده است و مانع وحدت و همدلی در جامعه هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین