کد خبر: ۱۰۶۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶

اتوبوس‌های هوایی برای کاهش ترافیک در پکن آزمایش می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خاصیت این اتوبوس‌های هوایی این است که نه هنگام توقف و نه هنگام حرکت روی خیابان قرار نمی‌گیرند و خودرو ها می‌توانند از زیر آنها عبور کنند.

آنها روی ریل حرکت می‌کنند در حالی که مسافران در ارتفاع هستند. "سونگ یوژو" رییس شرکت "شنزن" هاشی اعلام کرد: ما عملیات نصب ریل‌های این اتوبوس را در خط آزمایشی به طول شش کیلومتر اواخر سال آغاز می‌کنیم.

این ریل‌ها روی مسیری در حاشیه غربی پکن نصب خواهد شد. وی گفت:"پیش‌بینی می‌کنیم، مسافران بتوانند از نیمه دوم سال 2011 از این اتوبوس‌ها استفاده کنند." وی همچنین تصریح کرد:"پس از یک سال استفاده آزمایشی، در مورد بکارگیری از این وسیله جدید در سطح وسیع حمل و نقل تصمیم‌گیری خواهد شد." مبتکر این طرح در مورد واکنش رانندگان به این طرح گفت: "از نظر تئوری که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اما ما باید واکنش آنها را در موقعیت‌های واقعی بررسی کنیم اتوبوس هوایی همچنین یک وسیله حمل و نقل پاک خواهد بود زیرا از انرژی برق و انرژی خورشیدی استفاده می‌کند. ایجاد این نوع سیستم حمل و نقل بسیار ارزان‌تر از ساخت خطوط مترو است، با این وجود نیازمند تدابیر ویژه‌ای از جمله ایستگاه‌های فوق پیشرفته و علائم خاص است. به گفته مسئولان این طرح می‌تواند ترافیک پایتخت چین را 30 درصد کاهش دهد.

شرکت هاشی درحال حاضر با سه شرکت خودروسازی برای تولید اتوبوس‌ها مذاکره می‌کند. تا پایان سال 2009، چهار میلیون خودرو در پکن تردد می کردند که احتمالا این رقم تا پایان امسال به پنج میلیون برسد.

پایتخت چین یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان به‌شمار می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین