کد خبر: ۱۰۶۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۶

آیت‌الله اردبیلی: تظاهر به دینداری مطلوب نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تدین باید در عمل هم اثبات شود. 

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید شب گذشته در جلسه تفسیر سوره دهر، با اشاره به آیاتی از این سوره، اظهار کرد: قضاوت در خصوص دینداری افراد با عنایت به ظاهر آنان اشتباه است؛ چراکه عده‌ای هستند که ظاهری دیندار دارند، اما در عمل این گونه نیستند. 

وی افزود: عده‌ای در جامعه تظاهر به دینداری کرده و فکر می‌کنند از همه بالاترند، در صورتی که این گونه نبوده و برتری انسان‌ها به تقوی است، نه به ظاهر. 

موسوی اردبیلی با بیان این‌که انسان‌های خوب‌وبد با هم یکسان نیستند، گفت: خداوند انسان‌ها را یک‌سان آفریده و آنها را به حال خود وا نمی‌گذارد، بلکه آنان را راهنمایی کرده و مسیر خوب و بد را به آنان نشان می‌دهد و این خود انسان است که در ادامه زندگی مسیرش را انتخاب می‌کند.
 
وی با تاکید بر این‌که در این دنیا باید توشه آخرت خود را جمع آوری کنیم، گفت: انسان‌ها پوچ وبی هدف آفریده نشده‌اند، بلکه زندگی جاودانی در جهان آخرت در انتظار آنان است؛ بنابراین باید هم اکنون مکان خود درآخرت با اعمال خود در این این دنیا معیین کنند. 

موسوی اردبیلی یادآور شد: انسان باید در این دنیا فکری به حال خود کند؛ چرا که در آن دنیا کاری از دستش بر نمی‌آید و در قیامت وقتی اهل دوزخ از اهل ابرار و صالحین مدد می‌جویند، گفته می‌شود اکنون دیگر نمی‌شود کاری انجام داد و این عذاب نتیجه اعمال شما بر روی زمین است. 

وی، ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی جهت استغفار دانست و از همگان خواست تادر این ماه توجه جدی به خودسازی داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین