کد خبر: ۱۰۶۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۳

سارکوزی: ایران تهدید اتمی است؛ باید تحریم شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی جمهوری اسلامی ایران را تهدید اتمی جدی در منطقه توصیف کرد و كشورها را به اعمال تحریم ها علیه تهران فراخواند.

سارکوزی که در هفدهمین نشست سالانه سفیران فرانسه در خارج سخن می‌گفت، بار دیگر ایران را به تلاش برای دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای متهم کرد و مدعی شد: خطری که برنامه هسته‌ای ایران به‌وجود می‌آورد، نیروگاه بوشهر نیست.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اظهاراتش در هفدهمین نشست سالانه سفیران فرانسه در خارج همچنین ادعا کرد: در صورتی که ایران برنامه هسته‌ای خود را ادامه دهد، خطر تکثیر سلاح‌های اتمی گسترش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: پیامدهای سیاستی که دست ایران را برای ادامه برنامه هسته‌اش باز بگذارد روشن است؛ تکثیر سلاح هسته‌ای یا مداخله نظامی.

ساركوزی هر دوی این پیامدها را در عرصه بین‌الملل، بحرانی بسیار بزرگ دانست و تمام کشورها را به اعمال تحریم‌ها علیه ایران فراخواند.

وی همچنین ادعا کرد در نشست ماه آینده میلادی آژانس در مورد تامین اورانیوم مورد نیاز راکتور تهران، می‌توان حسن‌نیت ایران را مشخص کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: امیدوار است ایران با احترام به حقوق بین‌الملل، نگرانی‌های جامعه جهانی را برطرف كندد.

سارکوزی در عین حال مدعی شد: در صورتی که در زمینه برنامه هسته‌ای ایران، توافقی به دست نیاید، منزوی کردن این کشور بدون اغماض ادامه و افزایش خواهد یافت.

وی همچنین ادعا كرد: باید برای محافظت و دفاع از کشورهایی که مورد تهدید ایران هستند، تدابیری اندیشیده شود.

نیکلاسارکوزی همچنین با اشاره به موضوع سكینه محمدی، از وی حمایت كرد و گفت: ایران حقوق بشر را نقض می‌كند و فرانسه در قبال سکینه، مسئولیت دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین