کد خبر: ۱۰۶۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۸

رایزنی سوئد با ایران در مورد اوریف‌لیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات وزارت خارجه سوئد به منظور پیگیری موضوع انهدام شبکه هرمی اوریف‌لیم در ایران با سفیر ایران در استکهلم دیدار کردند.

مقامات وزارت خارجه سوئد روز چهارشنبه با سفیر ایران در استکهلم دیدار کردند. اقدام قضائی ایران در منهدم کردن شبکه هرمی وابسته به شرکت سوئدی اوریف‌لیم هدف این دیدار عنوان شده است.

بر اساس گزارش فرانس پرس یک سخنگوی وزارت خارجه سوئد در این باره گفت: ما با وی دیدار کردیم و موضوع اوریف‌لیم را مطرح نمودیم.

ایران در هفته جاری شبکه هرمی توزیع محصولات شرکت اوریف‌لیم را منهدم و 3 نفر از اعضای ارشد آن را بازداشت کرد. وزیر اطلاعات در روز چهارشنبه از ارتباط این شبکه با محافل اطلاعاتی و جاسوسی در خارج از ایران خبر داد.

جولین مدعی شد یکی از افراد بازداشت شده دارای تابعیت دوگانه ایرانی سوئدی است و به‌ویژه سرنوشت وی در مذاکرات مقامات وزارت خارجه سوئد با رسول اسلامی سفیر ایران در سوئد پیگیری شده است.

وی افزود: سفیر سوئد در تهران نیز این موضوع را پیگیری می‌کند. در مورد موضع گیری سفیر ایران در استکهلم راجع به این موضوع گزارشی منتشر نشده است.

ایران بزرگترین بازار شرکت اوریف‌لیم در منطقه محسوب می‌شود. ایران 20 درصد بازار این شرکت در آسیا را تشکیل می داد و تنها درآمد آن از فعالیت در ایران در سه ماهه دوم 2010 به 5.5 میلیارد دلار رسیده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین