کد خبر: ۱۰۶۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸

روزانه 300 مرگ قلبی در کشور رخ می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بهداشت از مرگ روزانه بیش از 300 نفر در کشور بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی خبر داد و گفت: تحرک و انجام فعالیت‌های ورزشی در کنار تغذیه سالم، حرف اول را در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌زند. 

دکتر مرضیه وحید دستجردی روز پنجنشبه و در پایان بازدید و افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان قلب عروق شهید رجایی گفت: این بیمارستان به عنوان بزرگ‌ترین مرکز قلب ایران و یکی از چند مرکز قلب دنیا که برخی از بخش‌های آن در اروپا نیز بی‌نظیر است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت بخش‌های مختلف بیمارستان رجایی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مراجعان، افزود: متاسفانه 39.3 درصد مرگ‌های ناشی از بیمار‌ی‌ها در کشور مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است که 19.5 درصد این مرگ‌و میرها به علت سکته قلبی رخ می‌دهد.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه درمان و پیشگیری در بیماری‌های قلبی و عروقی از اهمیت یک‌سانی برخوردارند، گفت: این بیمارستان با داشتن 600 تخت، 100 استاد و 200 دستیار توانسته خدمات ارزنده‌ای به بیماران قلبی و عروقی کشور ارائه دهد.

دستجردی با اشاره به وجود 11 هزار و 700 تخت برای بخش‌های قلب و عروق در بیمارستان‌های کشور، ادامه داد: تا سال 1393 می‌بایست 30 درصد افزایش تخت در این بخش‌ها داشته باشیم که متاسفانه با افزایش شدید بیماری‌های قلبی و عروقی شاید نتوانیم به این افزایش تخت دست پیدا کنیم.

وزیر بهداشت بر تغییر شیوه زندگی و فعالیت بدنی افراد جامعه تاکید کرد و افزود: تحرک و انجام فعالیت‌های ورزشی در کنار تغذیه سالم، حرف اول را در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌زند.

وی در ادامه به بخش‌های مهم بیمارستان شهید رجایی اشاره کرد و گفت: بخش اکو این بیمارستان در اروپا بی‌نظیر است و بخش اکو قلب جنین این بیمارستان در کشور منحصر به فرد است. زیرا به‌طور معمول بالای 20 هفته دوران بارداری امکان اکوی قلب جنین وجود دارد که در این بیمارستان در 16 هفته انجام می‌شود و قبل از 18 هفتگی وضعیت قلب جنین به لحاظ بیماری تشخیص داده می‌شود.

دستجردی بر استانداردسازی خدمات درمانی در بیمارستان‌های قلب و عروق کشور تاکید کرد و افزود: وجود حدود 1500 متخصص قلب و بیش از 220 جراح قلب و همچنین 100 متخصص قلب اطفال در کشور، حاکی از جایگاه بالا این رشته پزشکی در کشور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین