کد خبر: ۱۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۳ - ۱۵:۰۶
باحضور رئيس جمهوري

هفته آينده بزرگترين سد مخزني غرب كشور افتتاح مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

احمد ترك‌نژاد استاندار كرمانشاه با اعلام اين خبر در جلسه شوراي تأمين استان كرمانشاه كه باحضور حسن روحاني دبير شوراي عالي امنيت ملي برگزار ‌شد، افزود: سد مخزني گاوشان با ظرفيت 500 هزار مترمكعب آب، 27 هزار هكتار اراضي استان كرمانشاه و 6 هزار هكتار اراضي استان كردستان را آبياري مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: در سفر هفته آينده‌ رئيس جمهوري به استان كرمانشاه اولين مجتمع پتروشيمي غرب كشور نيز در اين استان به بهره برداري خواهد رسيد.

استاندار كرمانشاه با اشاره به خسارات وارده از جنگ تحميلي به اين استان اظهارداشت: اين استان در دوران دفاع مقدس 1300 بار مورد حمله هوايي و موشكي دشمن قرار گرفت و 10 هزار شهيد و 16 هزار جانباز تقديم انقلاب كرده است.

ترك‌نژاد افزود: 270 هزار هكتار از اراضي اين استان به مين آلوده بود كه بخشي از آن پاكسازي شده است اما هم‌اكنون هنوز 12 درصد استان به‌دليل آلوده بودن به مين قابل تردد نيست.

وي گفت: در 11 سال گذشته كل اعتبارات استان 270 ميليارد تومان و به همراه برخي اعتبارات نظير وام‌هاي مسكن و ازدواج و ديگر موارد به 1000 ميليارد تومان رسيده است كه بدون شك نتوانسته آثار و تبعات ناشي از زيان‌هاي وارده به استان در دوران دفاع مقدس را جبران کند.

ترك‌نژاد تأكيد كرد: متأسفانه استان كرمانشاه با نرخ بالاي بيكاري 3/24 درصد مواجه است.

وي با تأكيد بر اينكه در برنامه دوم توسعه زمينه توسعه استان فراهم شده است، گفت: در بخش سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف فعاليت‌هاي خوبي انجام شده است. استاندار كرمانشاه گفت: در حال حاضر 15 سد در سطح استان در دست مطالعه و اجرا است كه 6 سد را در حال اجرا و بقيه در حال مطالعه است.

وي با تأكيد بر ضرورت تسريع در احداث خط‌آهن غرب كشور، گفت: در اين صورت مي‌توانيم از مزيت ترانزيت كالا استفاده كنيم.

در اين جلسه نمايندگان استان به تشريح مشكلات استان و حوزه‌هاي انتخابيه خود پرداختند.

نمايندگان استان كرمانشاه خواستار سفر مقام معظم رهبري به اين استان شدند تا به بركت حضور ايشان و با پيگيري‌هاي معظم‌له بخشي از مشكلات استان مرتفع شود.

غيرنظامي كردن مرزها، احداث خط‌آهن كرمانشاه به خسروي، پيگيري احداث بزرگراه كربلا، بهبود امنيت شهرها و روستاهاي مرزي استان، رفع مشكل بيكاري از خواسته‌هاي مطرح شده از سوي نمايندگان اين استان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین