کد خبر: ۱۰۶۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵
موضع عجيب مصر درباره تسليحات ايران

وزیر تولیدات جنگی مصر: کشورهای عربی باید از تسلیحات ایران احساس خطر کنند!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «مشعل» وزیر تولیدات جنگی مصر در نشستی با خبرنگاران گفت: بلندپروازی‏های ایران در دست‏یابی به تسلیحات نظامی باعث شده تا بیشتر کشورهای دنیا به خصوص کشورهای عربی را با خود دشمنن کند!

به گزارش خبرگزاری ابنا، یک مقام مصری در اظهاراتی عجیب گفت: تسلیحات نظامی ایران خطری برای رژیم صهیونیستی محسوب نمی‏شوند؛ بلکه این کشورهای عربی هستند که باید از دخالت نامحسوس ایران در امور داخلی خود و تسلیحات این کشور احساس خطر کنند! ... اگر واقعا ایران موشکی دارد که برد آن به 3 هزار کیلومتر می‏رسد باید همه کشورهای اروپایی با یکدیگر متحد شوند تا این کشور از اینگونه اقدامات خود دست بکشد

«مشعل» وزیر تولیدات جنگی مصر در نشستی با خبرنگاران گفت: «بلندپروازی‏های ایران در دست‏یابی به تسلیحات نظامی باعث شده تا بیشتر کشورهای دنیا به خصوص کشورهای عربی را با خود دشمنن کند! به خصوص که کشورهای عربی تلاش زیادی برای توقف فعالیت‌های تسلیحاتی ایران انجام داده‏اند؛ این فعالیت‌های ایران سبب می‎‏شود تا این کشور از نظر سیاسی و اقتصادی در انزوای بیشتری قرار گیرد.»

وی در ادامه افزود: «اگر ایران بتواند به تسلیحات هسته‏ای دست یابد خطر بزرگی برای منطقه خاورمیانه به حساب می‏آید. ضمن اینکه اگر واقعا ایران موشکی در اختیار دارد که برد آن به به بیش از 3 هزار کیلومتر می‏رسد باید همه کشورهای اروپایی با یکدیگر متحد شوند و در مقابل فعالیت‌های نظامی ایران بایستند تا این کشور از اینگونه اقدامات خود دست بکشد.»

مشعل در ادامه اظهارات سخیفش ادعا کرد: به گفته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‏الله لبنان، حزب طرفدار ایران در منطقه در تهاجم اخیر اسرائیل به غزه این حزب حتی یک موشک نیز از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی شلیک نکرده است. ایران نیز از سال 1948 تا به حال هیچ‌گونه درگیری با اسرائیل نداشته است(!!) اینها همه نشان‏دهنده تلاش ایران برای دخالت در امور داخلی کشورهای عربی است و مبارزه با اسرائیل پوششی برای اهداف آنهاست!

او در پایان اشاره‏ای هم به کارخانه‏های تولید تسلیحات نظامی مصر کرد و گفت: در سال جاری مبلغ 4 میلیارد جنیه (واحد پول مصر) برای ساخت دو مجتمع نظامی مبارک 1 و مبارک 2 هزینه شده که در مبارک 1 28 کارخانه تولید تسلیحات و در مبارک2 نیز 18 کارخانه وجود دارد!!

لازم به ذکر است که این مواضع عجیب در حالی از سوی مصر اتخاذ شده است که جمهوری اسلامی ایران ـ به اعتراف دوست و دشمن ـ از بدو تأسیس تاکنون بیشترین کمک را به قضیه فلسطین داشته و به همین دلیل دشمنی‏های زیادی را متحمل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین