کد خبر: ۱۰۶۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹

ثمره هاشمی: دولت معیار ربطی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجتبی ثمره‌هاشمی، دستیار ارشد رئیس‌جمهوری در گفت‌و ‌گو با تهران امروز تاکید کرد: بحث دولت معیار، ربطی به انتخابات یازدهم ندارد. 

ثمره‌هاشمی گفت: دولت معیار دولتی است که همه دولت‌ها باید تلاش کنند تا به آن برسند. دولت معیار دولتی است که دولت‌های دیگر باید خود را با آن مقایسه کنند. 

وی با بیان اینکه یکی از این ویژگی‌ها عدالت و عدالت‌محوری است. در مورد دیگری از این ویژگی‌ها، دولت معیار دارای خواستگاه و دید جهانی است، تصریح کرد: بحث دفاع از مظلوم، مقابله و مخالفت با ظالمان و ستمگران هم در این دولت می‌گنجد. بحث ولایت هم مطرح شد که بر مبنای آن، دولت معیار دولتی است که از ناحیه ولایت فقیه، حکومت به حکومت الهی اتصال پیدا می‌کند. برخی ویژگی‌های دیگر هم وجود دارد که ان‌شاالله در آینده اعلام می‌کنم. 

وی اظهار کرد: دولت معیار دارای حدود 20 شاخص است که به تدریج اعلام می‌شود. 

ثمره هاشمی در پاسخ به سوال «همزمانی طرح دولت معیار و دولت حق از جانب شما و آقای لاریجانی این شائبه را ایجاد کرد که رقابت‌های انتخاباتی دوره آینده برای تصاحب کرسی ریاست‌جمهوری از اکنون آغاز شده است. شفاف بفرمایید طرح دولت معیار چه ارتباطی با انتخابات یازدهم دارد؟»، گفت: این اظهارات اصلا صحیح نیست. اگر گفته شد که دولتی روی کار باشد که عدالت محوری را سرلوحه کار خود قرار دهد، زاهد و پاک باشد، در دفاع از مظلومان و مقابله با مستکبرین پیشرو باشد، سخنگوی ملت ایران شود، موحد باشد و...، چه ربطی به انتخابات دارد؟

وی گفت: به هیچ‌وجه نمی‌توانید دولت معیار را یک نظریه بدانید. دولت معیار یک واقعیت است که بر اساس معیارهایی تبیین شده است. 

دستیار ارشد رئیس‌جمهوری افزود: بحث من به این موضوع باز می‌گردد که در هر انتخاباتی فارغ از زمان برگزاری آن، معیارهای دولت معیار به عنوان راهنمای مردم مورد استفاده قرار گیرد و مورد مطالبه مردم باشد. یعنی مردم این موارد و معیارها را بخواهند و انتظار داشته باشند. این معیارها در مورد تمام دولت‌ها صدق می‌کند. چه دولتی که اکنون بر مسند کار است و چه دولت‌هایی که قرار است در آینده به روی کار بیایند، باید این معیارهای دولت معیار را مدنظر داشته باشند. 

وی گفت: ثبات وزیران در دولت دهم سبب انسجام بیشتر این دولت نسبت به دولت پیشین شد. همچنین انسجام بیشتری میان اعضای کابینه وجود دارد و دولت دهم از دولت نهم مجرب‌تر است. این موارد، دولت دهم را از دولت قبل متمایز کرده است.

همچنین دستيار ارشد رييس‌جمهوری در گفت‌و گو با ایلنا گفت: ‌برخی اگر بخواهند از اختلاف‌نظرها برای كوبيدن يکفرد يا تخريب يک جمع يا گروهي استفاده كنند، برای نظام بسيار مضر خواهد بود. 

مجتبی ثمره هاشمی در خصوص فرمايشات اخير مقام معظم رهبری مبنی‌بر لزوم وحدت در كشور گفت:‌ وقتی اهداف مشترک باشد، دليلی بر تفرق وجود نخواهد داشت، اگر همه افراد در كشور به دنبال اجراي كامل عدالت و پيشرفت باشند، ديگر دليلی بر تفرق نمی‌ماند.
دستيار ارشد رييس‌جمهوری با بيان اينكه يك‌سری اختلاف‌نظرها و تفاوت‌ها باقی می‌ماند كه قابل هضم و تحمل است، اظهارداشت: مگر می‌شود در كشوری كه دولت و مجلس فعال دارد، اختلاف‌نظر وجود نداشته باشد. اين اختلافات بايد موجب كمال و رشد كشور شود، اما ممكن است كه برخی از افراد از اين‌گونه اختلافات استفاده مطلوب نكنند، لذا بايد اين افراد خود را اصلاح كنند. 

وی تصريح كرد: مقام معظم رهبري در كشور ما معيار و محور وحدت هستند كه اگر به خط مشی‌های ايشان توجه و فرمايشات‌شان را مراعات كنيم، ديگر دليلی براختلاف و تفرقه‌افكنی باقی نمی‌ماند. 

ثمره هاشمی با تاكيد براينكه ذاتا اختلاف‌نظر موجب كمال و رشد كشور است، گفت: ‌برخی اگر بخواهند از اين اختلاف‌نظرها براي كوبيدن يک فرد يا تخريب يک جمع يا گروهی استفاده كنند، برای نظام بسيار مضر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین