کد خبر: ۱۰۶۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۸
رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه:

در مورد پرونده سکینه محمدی تصمیم نهایی گرفته نشده‌ است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که تصمیم نهایی در مورد سنگ‌سار سکینه محمدی آشتیانی، متهم به زنای محصنه و قتل، هنوز گرفته نشده‌ است.
 
بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای مهمانپرست در این مورد اظهار داشت: «در مورد این پرونده، اجرای حکم به جای خود باقی است و مورد بازنگری قاضی قرار دارد.» 

مهمان‌پرست در ادامه گفت: «برای احکام سنگین، ما روندهایی دقیق و طولانی داریم. این حکم فعلاً در دست بازنگری است و وقتی که دادگستری به تصمیم نهایی برسد این تصمیم اعلام خواهد شد.» 

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سکینه محمدی آشتیانی با 2 اتهام روبه‌رو است، تصریح کرد: «یکی خیانت به همسرش و داشتن رابطه نامشروع با فرد غریبه. در مورد این پرونده، اجرای حکم به جای خود باقی است و مورد بازنگری قاضی قرار دارد.»
 
به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران، «در مورد پرونده دوم یعنی مشارکت در قتل همسر، روند دادرسی در مراحل پایانی قرار دارد. این جرم‌ها (زنا و قتل) اثبات شده، اما تصمیم نهایی هنوز صادر نشده‌ است.»
 
روز شنبه ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نیز با صدور اطلاعیه‌ای، گزارشی از آخرین وضعیت قضایی پرونده خانم سکینه محمدی آشتیانی را منتشر کرد. 

در این بیانیه که در خبرگزاری ایسنا منتشر شد آمده است که «بر اساس مستندات موجود، اتهامات مطرح شده درباره خانم سکینه محمدی آشتیانی به اثبات رسیده‌است»، ولی «با وجود قطعیت حکم صادره، با پیگیری‌های ستاد حقوق بشر تاکنون این حکم به مرحله اجرا در نیامده‌است.»
 
این بیانیه ادامه می‌دهد: «دستگاه قضایی برای رعایت حق قانونی افراد راه‌کارهای ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ است که نتیجه نهایی متعاقباً اعلام خواهد شد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین