آفتابنیوز : آفتاب: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جزئیات مکاتبات ارائه شده بین وزیر علوم و رئیس کمیسیون آموزش در پی عدم حضور کامران دانشجو در جلسه از پیش هماهنگی شده این کمیسیون خبر داد.
نورالله حیدری از لغو متوالی حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسات روزهای اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد و گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات قصد دارد در یک جو تعاملی و طی گفتو گویی صمیمی با وزیر علوم موضوعات را دنبال کند اما دو بار متوالی است که وزیر در جلسات از قبل هماهنگ شده کمیسیون حاضر نمیشود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دلایل وزیر علوم برای عدم حضور در جلسه کمیسیون آموزش که به طور مکتوب ارائه شده است را کافی ندانست و در اعلام جزئیات این دلایل گفت: وزیر علوم در نامه ای عنوان کرده است "جلسه کمیسیون آموزش با دیگر جلسات تداخل داشته، از قبل در جریان نبودم، در اسرع وقت به کمیسیون میآیم، موضوعات را با هم (وزارت علوم و کمیسیون آموزش مجلس) دنبال می کنیم، با نمایندگان جلسات مختلفی داشته ام، این طور نیست که نسبت به نمایندگان بیاعتنا باشم."
حیدری همچنین از نامه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات به وزیر علوم خبر داد و گفت: نامه رئیس کمیسیون آموزش به وزیر علوم مکاتبهای اعتراضگونه بود که به وزیر یادآور میشد چرا نسبت به دعوتهای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این شکل عمل میکند.
وی در تشریح جزئیات نامه عباسپور به وزیر علوم گفت: دکتر عباسپور در این نامه آورده بود "انتظار است وزرا وقتی از قبل برای حضور در کمیسیون دعوت میشوند به این دعوت توجه داشته باشند تا پیگیری مطالبات فیمابین در یک جو تعاملی و صمیمانه صورت گیرد. بدیهی است چنانچه این نوع رفتار بین وزیر و کمیسیون پدید نیاید مجبور به استفاده از ساز و کار و ظرفیت آئین نامه داخلی مجلس هستیم.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به ترتیب از تذکر، سئوال و استیضاح به عنوان سه مرحله استفاده از ظرفیت آئیننامه داخلی مجلس در ارتباط با وزرا نام برد.
بازنشستگی اساتید و تغییر رؤسای دانشگاهها از موضوعاتی بودند که مقرر بود سه شنبه 2 شهریور ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار گیرند اما وزیر علوم حضور خود در جلسه مربوطه را لغو کرده است.
کامران دانشجو در آخرین سه شنبه مرداد ماه 89 مقرر بود با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره موضوعاتی نظیر بررسی علل تأثیر معدل به جای نمرات دروس در کنکور در سال 89 و وضعیت اجرای قانون پذیرش دانشجو در دانشگاهها پاسخگو باشد اما در این جلسه نیز حاضر نشده بود