کد خبر: ۱۰۶۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰
در افتتاح خط تولید دوربردترین مهمات توپخانه کشور

وزیردفاع: بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن از آثار این مهمات است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در ششمین روز از هفته دولت، خط تولید مهمات پیشرفته 130 میلیمتری بیس‌بلید راکتی (HERA)، دوربردترین مهمات توپخانه کشور با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صنایع مهمات‌سازی سازمان صنایع دفاع افتتاح شد. 

سردار احمد وحیدی در مراسم افتتاح این خط تولید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمات دوربرد پیشرفته 130 میلیمتری با برد 42 کیلومتر برای تخریب مواضع و استحکامات دشمن در فواصل دور دست مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

وحیدی با بیان اینکه این مهمات مثل یک موشک بالستیک عمل می‌کند و سوخت آن جامد است، گفت: متخصصین زبده و مجرب صنایع مهمات‌سازی وزارت دفاع، برای افزایش برد این مهمات از 27 کیلومتر به 42 کیلومتر با بهره‌گیری از راه‌های میان‌بر و استفاده از مهمات بیس‌بلید به این موفقیت بسیار مهم دست پیدا کردند. 

سردار وحیدی افزود: با تولید انبوه و تحویل این مهمات به یگان‌های توپخانه‌ای نیروهای مسلح توان رزمی و عملیاتی آن به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد. 

وزیر دفاع تصریح کرد: یکی دیگر از آثار مهم تولید این مهمات، خودکفایی کشور در این حوزه و بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمنان، پیشرفت و تعالی ملت ایران است. 

سردار وحیدی، تلاش فراوان، همت و کار مضاعف مدیران و متخصصان صنایع مهمات‌سازی سازمان صنایع دفاع را ستود و تاکید کرد: قطعاً مدیران و متخصصان وزارت دفاع به این حد اکتفا نخواهند کرد و با کار و تلاش بیشتر دستاوردهای جدیدتری را در این حوزه برای نیروهای مسلح و ملت شریف ایران به ارمغان خواهند آورد. 

وزیر دفاع، پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح برای دفاع همه‌جانبه از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشورمان را یکی از راهبردهای مهم وزارت دفاع ذکر کرد و گفت: تولید مهمات 130 م.م بیس‌بلید راکتی (HERA)، در همین راستا صورت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین