کد خبر: ۱۰۶۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱

هواپيمای آبی بدون سرنشين برای عمليات نجات دريای ساخته شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اغلب افرادی كه در آب و هوای توفانی در دریا گرفتار می‌شوند به كمک گروه‌های نجات نیاز پیدا می‌كنند كه البته در چنین شرایطی پرواز كردن با بالگرد نجات بر فراز دریایی توفانی كار پر خطری است.

در این شرایط معمولا بالگردهای پر از خدمه و هواپیماهای ثابت بال معمولا برای نجات فرستاده می‌شوند كه هم جان خدمه و هم خود هواپیمای گران قیمت به خطر می‌افتد.

با توجه به این مشكلات به زودی نمونه جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین و با كنترل از راه دور برای انجام چنین ماموریت‌های به كار گرفته خواهند شد.

مهندسان اروپایی در یک پروژه جدید موسوم به پروژه «EUREKAE!3937 ASARP» یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین UAV برای عملیات‌های نجات دریایی طراحی كرده‌اند كه بدون به خطر انداختن جان سرنشینان می‌تواند گرفتارشدگان در توفان‌های دریایی را نجات دهد.

در طراحی این هواپیما از فن‌آوری‌ «تبدیل شكل» استفاده شده است.

نمونه اولیه این هواپیمای آبی می‌تواند از روی زمین یا آب پرواز كرده یا فرود بیاید تا 4.5 ساعت پرواز می‌كند و ظرفیت حمل 40 كیلوگرم بار را دارد.

به گزارش گیزمگ، این هواپیمای كوچک می‌تواند در شرایط سخت با كمک 3 نوار منظم سرویس هوایی لاستیكی استقامت كند كه این نوارها روی لبه‌های خزنده بال‌ها و دم هواپیما قرار می‌گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین