کد خبر: ۱۰۶۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹

ژیلا بنی‌یعقوب محاکمه شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه‌نگار برای سومین بار در یک‌سال گذشته محاکمه شد.

ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه نگار، دیروز(یکشنبه) برای سومین بار در یکسال گذشته در دادگاه محاکمه شد. 

این بار دادگاهش با حضور هیأت منصفه مطبوعاتی و در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

به گفته فریده غیرت، وکیل مدافع ژیلا بنی‌یعقوب این بار موکلش به اتهام «توهین به رییس‌جمهوری و مقامات» به دادگاه فراخوانده شده بود. 

به گزارش سایت‌های خبری غیرت در این باره گفته است: «پس از بازداشت موکلم در حوادث پس از انتخابات، چندین اتهام به وی تفیهم شد که در نهایت با ارسال کیفرخواست شامل دو اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و توهین به رییس‌جمهوری در شعبه ۲۶ محاکمه شد.

موارد اتهامی به مقالات منتشره موکلم در وبلاگ شخصی‌اش مستند شده است. دادگاه به ماهیت هر دو موضوع اتهامی ورود و به آن رسیدگی کرد. هم من و هم موکلم در آن دادگاه در برابر هر دو اتهام مطرح شده دفاع کردیم اما پس از صدور حکم، اخطاریه‌ای را مبنی‌بر برگزاری دادگاهی جدید برای موکلم در این خصوص دریافت کردم.» 

وی درباره دلایل تشکیل دادگاه جدید برای ژیلا بنی‌یعقوب گفت: «بعد از صدور حکم یک‌سال حبس تعزیری و 30 سال محرومیت از روزنامه‌نگاری برای بنی‌یعقوب، دادستان تهران در مرحله تجدیدنظرخواهی با این استدلال که برای موکلم در خصوص توهین به رییس‌جمهوری و مقامات در دادگاه قبلی حکم صادر نشده، درخواست برگزاری دادگاه مجدد را داد. در واقع محاکمه جدید موکلم براساس شکایت دادستان تهران از وی صورت پذیرفته است، به این معنا که برای موکلم علاوه بر مجازات قبلی درخواست مجازات جدید شده است.» 

غیرت در جلسه دادگاهی که دیروز برگزار شد، ضمن رد تمامی اتهامات وارده گفت: «موکل من به عنوان یک روزنامه‌نگار مستقل چند مقاله انتقادی در باره آقای احمدی‌نژاد نوشته و ایشان را به عنوان یک کاندیدای ریاست جمهوری مورد نقد قرار داده است.
 
شعبه ۲۶ دادگاه در حکمی که صادر کرده با استناد به همین مقالات وی را به یکسال حبس و سی سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم کرده است.» 

ژیلا بنی‌یعقوب در یکسال گذشته به ترتیب در شعبه ۱۰۵۴دادگاه عمومی تهران، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین