کد خبر: ۱۰۶۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲

زنگ انشا در مدارس ابتدایی سراسر كشور حذف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با تدوین كتاب‌های ادبیات فارسی در مقاطع تحصیلی در مدارس كشور دیگر درس مستقلی به نام انشاء در مدارس وجود ندارد و دانش‌آموزان در کنار چهار درس املا، آیین‌نگارش، زبان‌شناسی و دستورزبان به جای انشاء، تنها تمرین‌هایی برای خاطره‌نویسی و توصیف انجام می‌دهند.

این اقدام از سوی وزارت آموزش و پرورش در حالی صورت گرفته است كه با تدوین كتاب‌های بخوانیم و بنویسیم در مقاطع تحصیلی عملا جایی برای زنگ‌های انشا در مدارس وجود ندارد.

كتاب فارسی در حال‌حاضر در دو جلد جداگانه با عنوان‌های بخوانیم و بنویسیم تدوین شده است. این دو كتاب كاملاً با هم مرتبط و هماهنگ هستند. كتاب بخوانیم برای تقویت مهارتهای خواندن، گفتن و شنیدن و كتاب بنویسیم برای تقویت مهارت نوشتن است.

همچنین در این كتاب دانش‌آموزان به تمریناتی برخورد می‌كنند كه در زمینه‌ی علوم، تعلیمات اجتماعی، دینی و ... است اما باز فصل و موضوعی در رابطه با انشاء وجود ندارد.

شكل تدوین این كتاب و تدریس معلم به شكلی شده است كه در درس آیین‌نگارش تمرین‌هایی برای خاطره‌نویسی و توصیف وجود دارد که به شکلی بسیارمحدود همان انشاءی سال‌های گذشته است.

اما به خاطر کمبود وقت و مباحث زیادی که معلم ادبیات باید در کلاس به آن بپردازد عملا فرصت زیادی برای توجه به انشاء باقی نمی‌ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین