کد خبر: ۱۰۶۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲
افشاگری نادران از رقص مختلط، سرو مشروب و پرداخت حقوق معوقه به ساواکی‌ها

رحيم مشايی در مذاكره با آمريكا وزارت خارجه را دور زده است؟

آيا متكی از وزارت خارجه استعفا می‌دهد؟
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- فروزان آصف نخعی: هنوز جوهر شکواییه معاون حقوقی رییس‌جمهوری به دادسرای کارکنان دولت خشک نشده که الیاس نادران مجددا دست به افشاگری دیگری زد و از مذاکرات مسئول دفتر رییس جمهوری رحیم مشایی با سفیر سابق آمریکا در اسراییل و و از حواشی‌ اجلاس اخیر ایرانیان خارج از کشور درکیش همچون رقص مختلط، سرو مشروب و پرداخت حقوق معوقه 30ساله به ساواکی‌ها تحت مدیریت وی خبرداد.

شکواییه دولت که در 21-01-1389 توسط معاون حقوقی رییس جمهوری فاطمه بداغی به دادسرای کارکنان دولت ارسال شده، علیه اظهارات الیاس نادران در باره حلقه فاطمی بود که در آن رحیمی معاون اول رییس جمهوری به فساد مالی متهم شده بود.

این بار نادران از مذاکرات مسئول دفتر رئیس‌جمهوری با سفیر سابق آمریکا در اسرائیل و از حواشی‌ای همچون رقص مختلط، سرو مشروب و پرداخت حقوق معوقه 30ساله به ساواکی‌ها تحت مدیریت وی خبرداده است.

البته بلافاصله دفتر رییس جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای اظهارات نادران را مبنی بر دیدار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهوری با سفیر سابق آمریکا دراسراییل و همچنین اتهامات مطرح شده از سوی این نماینده درباره دومین همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور را بی اساس خواند و آن را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از ایرنا، دفتر رئیس‌جمهوری تاکید کرده که حق قانونی خود برای پیگیری قضایی این موضوع را محفوظ می‌دارد. به این ترتیب به مرور می‌رود تا پرونده نادران در قوه قضاییه هر روز فطورتر شود.

اما در سخنان نادران موضوع مهمتری نیز وجود دارد که به‌طور جسته و گریخته شایعه آن در محافل خبری مطرح بود و آن این که متکی وزیر خارجه مورد قبول رییس‌جمهوری نبوده و به نحوی در برخی محافل نسبت به عملکرد متکی از سوی مقامات دولتی نزدیک به رییس جمهوری اظهار نارضایتی شده است.

حال این سوال مطرح است که آیا وزیر امورخارجه استعفا می‌دهد یا ازسوی آقای احمدی نژاد مانند وزاری قبلی در دولت نهم برکنار می‌شود؟ انتخاب وزیر خارجه، وزیر اطلاعات، وزیر کشور، و وزیر دفاع معمولا با هماهنگی فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد که در تاریخ جمهوری اسلامی امری مرسوم بوده است.

ولی به گزارش خبرآنلاین اصل سوال نادران این بود که چرا در اخبار، آزادی معصومی‌نژاد و دمیرچی اتباع ایرانی بازداشت شده در ایتالیا منتسب به تلاش‌های شورای ایرانیان خارج از کشور بوده و نه وزارت امورخارجه؛ نسبت این شورا با وزارت خارجه چیست؟

از مقاد سخنان نادران این گونه برمی‌آید که رییس جمهوری با گماردن سپردن ریاست شورای عالی ایرانیان به رحیم مشایی به نحوی وزیرخارجه مورد تایید مقام معظم رهبری دور زده شده است. در شورای عالی ایرانیان که ریاست آن برعهده رئیس‌جمهوری است وزرای اطلاعات، اقتصاد، علوم، وزارت خارجه، کار، بهداشت، دفاع، رئیس سازمان صداوسیما و رئیس سازمان میراث فرهنگی و.. نیز در آن عضویت دارند.

متکی در پاسخ به نادران گفت که وزارت امورخارجه برای آزادی اتباع ایرانی نهایت تلاش خود را کرده است. کما این‌که رئیس‌جمهور در تماس با بنده بر پیگیری وضعیت آزادی این دو نفر تاکید کردند. البته شورای عالی ایرانیان یکی از مسائلش پیگیری کار ایرانیان از طریق وزارت خارجه است و نیازهای حقوقی و مادی این پیگیری را از طریق وزارت خارجه دنبال می‌کند.

متکی در اظهارات خود نه تنها سخنان نادران را رد نکرد که مهر تایید برآن زد مبنی براین که شورای عالی ایرانیان یکی از مسائلش پیگیری کار ایرانیان از " طریق وزارت خارجه" است و نیاز های حقوقی و مادی این پیگیری را از طریق "وزارت خارجه " دنبال می‌کند. به عبارت دیگر متکی در پاسخ خود تاکید کرده که موضوع رسیدگی به مسایل ایرانیان توسط شورای عالی ایرانیان منتها از طریق وزارت امورخارجه باید پیگیری شود و نه به صورت مستقل.

با این همه پاسخ متکی به نادران درمجلس اورا قانع نکرد. نادران تاکید کرد: افراد معلوم‌الحالی که این شورا را اداره می‌کنند یک‌دفعه همین آقا (رحیم مشایی) را بکنند وزیر امور خارجه و قال قضیه را بکنند! آن‌ها با تاسیس این شورا به موازات وزارت خارجه می‌خواهد دستگاه دیپلماسی کشور را بی‌خاصیت کرده و قانون را دور بزنند و به مجلس پاسخ‌گو نباشند.

نادران افزود: وزیر خارجه بگوید که اختیاراتی که دائما از وزارت خارجه سلب می‌شود و به افراد خاص داده می‌شود، تا کجا ادامه خواهد داشت؟ شاهدیم که برای امور جاری هم نمایندگان خاص به کشورهای خارجی می‌فرستند، آیا وزیر خارجه باید کارهایش را با آنها هماهنگ کند؟

اظهارات نادران به ویژه در باره مذاکرات رحیم مشایی با سفیرسابق آمریکا در اسراییل در سفر به نیویورک و این که متن این مذاکرات کجاست؟ حاکی از آن است که نادران مایل است خبری را مطرح کند و آن این که کانال گفت و گو با غرب به صورت رسمی که باید از طریق فرماندهی کل قوا رهبری شود از مجاری غیررسمی که سخنگوی نظام ایران نیست از جمله رحیم مشایی در قالب شورای عالی ایرانیان در حال پیگیری است و این درحالی است که گفت و گوی مذکور از کانال‌هایی در دولت دنبال می‌شود که دارای شان پاسخگویی به مجلس نیز نیستند.

از این رو به نظر می رسد که مابقی افشاگری ها مانند این که برای این اجلاس ساواکی‌ها و دلال رابطه ایران و آمریکا را دعوت کرده و حقوق معوقه 30 ساله آن‌ها را پرداخت کرده‌اند و یا این که خیلی از این‌ها اگر به طریق عادی می‌آمدند، مجرم بودند و باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشند! نمک افشاگری نادران تلقی می‌شود.

نادران در آخر سخنان خود به اصل مطلب اشاره کرد که " این آقا (رحیم مشایی) را وهم برداشته که می‌گوید اگر کاندیدا شود 9 میلیون بیشتر از احمدی نژاد رای می‌آورد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۹
0
0
مدیریت محترم آفتاب نیوز سلام
به آقای نادران بگویید به خدا اگر رحیم مشائی به همین صورت پیش برود حتما 9000000رای بیشتر از احمدی نژاد می آورد این را تجربه دو دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان داده است!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین