کد خبر: ۱۰۶۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
مسعودی ریحان، عضو فراکسیون خط امام(ره):

باید جلوی تصویب ماده 22 که عقد موقت را ثبت می‌کند، گرفته شود

خانواده‌ای که برپایه ازدواج موقت بنا شده باشد، استحکام کافی ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس معتقد است که ترویج ازدواج موقت باعث عدم گرایش به ازدواج دائم می‌شود.

غلامحسین مسعودی‌ریحان، در پاسخ به سوالی در مورد لایحه حمایت از خانواده اظهار داشت: «خوشبختانه مفاد 21، 22، 23 و 24 این لایحه هنوز تصویب نشده و باید بیشتر مورد مداقه نمایندگان قرار گیرد. زیرا خانواده براساس اصل 10 قانون اساسی یک کانون مهم است و باید به آن اهمیت بیشتری داده شود. استحکام آن نیز باعث بهتر شدن نسل آینده و شکوفایی استعدادها می‌شود.»

وی افزود: «وقتی بحث ازدواج موقت مطرح می‌شود، این عمل در جامعه متداول شده و قبح آن ریخته می‌شود. در نتیجه همه بهتر می‌توانند به‌طور موقت ازدواج کنند. این امر با توجه به بیکاری و وضعیت بد معیشت جوانان و عدم مسوولیت‌پذیری آنان باعث می‌شود که رویکرد ازدواج دائم کمتر شود.»

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: «خانواده‌ای که برپایه ازدواج موقت بنا شده باشد، استحکام کافی ندارد. در صورت رواج این نوع ازدواج، جامعه به خطر می‌افتد. این امر در جامعه ایرانی با توجه به رویکرد بیشتری که به ازدواج دائم دارد خطر بزرگتری است. باید جلوی تصویب ماده 22 که عقد موقت را ثبت می‌کند گرفت.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین