کد خبر: ۱۰۶۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۹

پوتین: برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آماد‌‌ه‌ام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه در مصاحبه با یک روزنامه روسی به‌صورت تلویحی برای شرکت درانتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور اعلام آمادگی کرد. 

پوتین امروز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه پرشمارگان 'کامرسانت' گفت: بیش از دیگران به مسأله انتخابات اهمیت قائلم، اما آن را مهم‌ترین مسأله قرار نمی‌دهم. 

نخست‌وزیر روسیه گفت: روسیه در مجموع به‌صورت پایدار ،پیشرفت می‌کند و هیچ مسأله بزرگی بر سر راه این امر وجود ندارد.

پوتین گفت: موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری نباید ما را از مسیر پیشرفت منحرف کند، هر چند که در چنین مواقعی مبارزات سیاسی صورت می‌گیرد که توجه دولت و جامعه را به خود معطوف می‌کند.

ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه از سال 2000 تا 2008 دو دوره رییس جمهور بوده است و طبق قانون اساسی روسیه حق دارد پس از گذشته یک دوره 4ساله‌، باردیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کند.

دمیتری مدودیف رییس جمهوری روسیه هم پیشتر احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 روسیه را بعید ندانست.

مدودیف از ماه مارس سال 2008 رییس جمهوری روسیه است و دوره حکومت وی در همین ماه در سال 2012 بپایان می‌رسد و طبق قانون اساسی روسیه اجازه تصدی این مقام را برای دوره دیگر دارا می‌باشد.

برخی از کارشناسان معتقدند که پوتین دوره بعدی رییس جمهوری روسیه خواهد شد. 

وی به‌تازگی اعلام کرد که نزدیک به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه با مدودیف در این باره مذاکره خواهد کرد و در حال حاضر ترجیح می‌دهد که توجه خود را بر امور جاری کشور و نه این مسأله متمرکز کند.

بر اساس آخرین نظرسنجی بنیاد “افکار عمومی” روسیه، محبوبیت عمومی “دمیتری مدودیف” 53 درصد و “ولادیمیر پوتین” 61 درصد می‌باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین