کد خبر: ۱۰۶۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۰

صدور قبض‌های 300 هزار تومانی برق در اهواز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از شهروندان اهوازی نارضایتی شدید خود را نسبت به صدور قبوض برق 300 هزار تومانی اعلام کردند.

معترضان در گفت‌و گو با کیهان اعلام کردند، با توجه به دمای حدود 50 درجه اهواز در طول 2 ماه گذشته که بسیاری از مردم را خانه‌نشین کرد قبوض برق که عموما 8000 تا 11000 کیلو وات مصرف را نشان می‌داد با مبالغ بدهی سنگین 200 تا 500 هزار تومان به مشترکان تحویل شده است.

اعلام این مبالغ سنگین و غیرمتعارف، هزاران خانواده اهوازی را بهت زده کرده و مراجعه آنان به دفاتر امور مشترکین برق اهواز نیز تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است. 

وزارت نیرو الگوی مصرف را در استان ماهانه 3000 کیلووات ساعت تعیین کرده که این رقم و افزایش حداقل 30 برابری نسبت به ماه‌های عادی برای خانواده‌های اهوازی که حداقل 2 کولر گازی در منازل‌شان مورد استفاده قرار می‌دهند جواب‌گو نیست.

یک منبع آگاه در این باره گفت: در استان خوزستان باید مبنای الگوی مصرف ماهانه حداقل 4000 کیلووات ساعت باشد که متاسفانه وزارت نیرو به هیچ‌وجه زیر بار این رقم نرفته و این مقدار فقط در شهرهای آبادان و خرمشهر موافقت شده است. در حالی که دمای هوای اهواز در طول 3 ماه گذشته عموما بالاترین دما را در سطح کشور نشان داده است.

شایان ذکر است بی‌توجهی وزارت نیرو به اعتراضات منطقی مردم اهواز می‌تواند منشا مشکلات عدیده‌ای برای طبقه متوسط و محروم اهواز باشد که توانایی پرداخت چنین قبوضی را ندارند و اگر در این زمینه چاره‌اندیشی نشود این نارضایتی‌ها سبب بدبینی مردم نسبت به عملکرد دولت خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۹
0
0
من اهوازی هستم.و آمرین این گرانی بدانند مردم اهواز مثل بقیه ی شهرها نیستند. کاری نکنید که از کرده‌ی خود پشیمان شوید. با مردم اهواز درگیر نشوید که همان بلایی که ... سر شما هم میاورند.
والسلام.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین