کد خبر: ۱۰۶۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶

پشت‌پرده اتفاق عجیب در برنامه 90

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در پایان برنامه دیشب، فردوسی‌پور بار دیگر ناراحتی‌اش از مدیران شبکه 3 را با مخاطبان برنامه 90 درمیان گذاشت.

او گفت جازه نداده‌اند حرف‌های کریمی را پخش کند ‏و با اضافه کردن 10 دقیقه به زمان برنامه‌اش هم مخالفت شده است.

برخلاف بیشتر برنامه‌های ورزشی شبکه‌های مختلف صدا‌و سیما، برنامه تلویزیونی 90 که دوشنبه شب‌ها از شبکه 3 پخش می‌شود از پخش گفت‌و گوی انتقادی علی کریمی در پایان بازی استیل‌آذین مقابل تراکتورسازی، منع شد. 

به گزارش ایلنا، عادل فردوسی‌پور، تهیه کننده و مجری برنامه 90 در هنگام پخش این برنامه توضیح داد که آیتم گفت‌و گوی کریمی آماده شده اما به دلایلی که او هم از آنها بی‌خبر است نباید در شبکه 3 پخش شود.

فردوسی‌پور اشاره‌ای به دلایل نکرد با این حال او هوشمندانه تلاش کرد نشان دهد که مشکل به سایت‌های کلی سازمان صدا و سیما بر نمی‌گردد و تنها مختص شبکه 3 است.

گفته می‌شود مصطفی آجورلو‏، مدیرعامل باشگاه استیل‌آذین که کریمی بعد از بازی با تراکتورسازی غیر مستقیم او را مسبب مشکلات تیم معرفی کرد، رابطه صمیمانه‌ای با غلامحسین آقازمانی، مدیر ورزش شبکه 3 و حسین زکایی‏، دبیر شورای هماهنگی ورزش صدا و سیما دارد.

زکایی یکی از معدود نفرات بانفوذ در شبکه 3 است که در کنار مهدی هاشمی‏، تهیه کنندگی بیشتر برنامه‌های ورزشی این شبکه را به عهده می‌گیرد. او و آقازمانی از دوستان نزدیک سعید آجورلو، برادرزاده و مشاور عالی مدیرعامل استیل‌آذین هستند. 

در پایان برنامه دیشب 90، فردوسی‌پور بار دیگر ناراحتی‌اش را از مدیران شبکه 3 با مخاطبان برنامه 90 درمیان گذاشت.

او گفت نه تنها اجازه نداده‌اند گفت‌و گوی کریمی را پخش کند، که با اضافه کردن 10 دقیقه به زمان برنامه‌اش هم مخالفت شده است. به همین دلیل و در حالی که هنوز دو بازی از بازی‌های هفته هفتم لیگ و نیز گفت‌و گو با مهدی تاج نایب رئیس‏، فدراسیون فوتبال پخش نشده بود، فردوسی‌پور 7 دقیقه پیش از پایان برنامه، خداحافظی کرد.

پیش از خداحافظی اما او کار خودش را کرد. تقریبا همه حرف‌های کریمی را که انتقاد غیرمستقیم از مدیریت استیل آذین بود، تکرار کرد.

حالا دیگر اختلاف فردوسی‌پور با برخی مدیران شبکه 3 آشکار شده است اختلافی که البته همیشه با حمایت علی اصغر پورمحمدی، مدیرشبکه 3 پایانی خوش برای تهیه کنده 90 داشته است. 

به گزارش آفتاب، عادل فردوسی‌پور تهیه کننده و مجری برنامه 90 روز دوشنبه و تا قبل از آغاز برنامه، در حال مذاکره با مدیران شبکه سوم سیما برای پخش مصاجبه جنجالی علی کریمی بازیکن پرحاشیه استیل‌آذین بود. 

داستان از این قرار است که شنبه شب، پس از بازی استیل آذین و تراکتورسازی، گزارشگر پرتابل برنامه نود مصاحبه‌ای به‌صورت اختصاصی با علی کریمی انجام می‌دهد، مصاحبه‌ای که شاید محتوای کامل آن هیچ وقت در رسانه ای منتشر نگردد، (چراکه به غیر از محمدرضا راستگو گزارشگر برنامه 90، هیچ خبرنگار دیگری حاضر در این صحنه نبوده است). این مصاحبه 5 دقیقه‌ای در حالی به اتمام می‌رسد که جملاتی که علی کریمی به‌کار می‌برد، گزارشگر 90 را هاج و واج نگه می‌دارد. البته در این لحظات گزارشگران و خبرنگاران خبرگزاری فارس، شبکه خبر، جام جم و واحد مرکزی خبر نیز از راه رسیده‌اند و علی کریمی که تعجب حاضران را می‌بیند با سایر رسانه‌ها آرام‌تر صحبت می‌کند. 

این در حالی است که بلافاصله پس از این مصاحبه، عادل فردوسی‌پور در جریان قرار گرفته و آنقدر تشنه تماشای این مصاحبه و پخش آن از برنامه 90 می‌شود که صبح روز یکشنبه خود را به محل تدوین برنامه می‌رساند. 

مصاحبه علی کریمی پس از بازی با تراکتورسازی آنقدر در نوع خودش آتشین و جالب توجه بود که عادل را متقاعد به مذاکره مجدد با مدیران شبکه سوم سیما نمود. 

پس از مذاکرات و علی‌رغم بی‌نتیجه بودن آن، عادل به همکاران خود می‌گوید مصاحبه کریمی را برای پخش آماده نمایند که در نهایت، بازبین پخش سیما از روی آنتن رفتن مصاحبه جلوگیری و خشم عادل را بر می‌انگیزد. 

فردوسی‌پور که از این حرکت بازبین حسابی شاکی است، اما در جلوی دوربین به روی خود نمی‌آورد و عدم پخش مصاحبه راست‌گو گزارشگر برنامه با علی کریمی را مشکلات فنی اعلام می‌نماید.
 
این حرف عادل زمانی مشخص می‌شود که در پایان برنامه، پس از اینکه مدیر پخش با درخواست عادل مبنی‌بر اضافه کردن 5 دقیقه به زمان برنامه موافقت نکرده و از تایم برنامه نیز کم می‌کند و عادل، رو به‌دوربین با حالتی خشمگین می‌گوید: «در حالی که وقت اضافه ای به ما داده نشد، 7 دقیقه هم زودتر مجبوریم از حضورتان مرخص شویم . به هر حال وقتی مصاحبه علی‌کریمی که در همه شبکه‌ها و بخش‌های خبری پخش شده را در این برنامه نمی‌توانیم پخش کنیم، این اتفاق هم خیلی دور از انتظار نیست. امیدوارم که بتوانیم در برنامه‌ای کامل و صریح در خدمت‌تان باشیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۹
0
0
زنده باد عادل فردوسی پور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۰
0
0
دوست گرامی!

نام مدیر گروه ورزش شبکه سه غلامحسین نیست، محمدحسین آقازمانی مدیر گروه ورزش شبکه سه با سعید آجرلو هیچ رفاقتی نداره چون سعید آجرلو پرونده ... داره و به همین دلیل از سردبیری خبر ورزشی برکنار شد. اسم ...رو چرا زنده می کنید؟

حسین ذکایی و مهدی هاشمی هم تهیه کنندگان محمدحسین زمانی هستند! ماجرای نشان ندادن گزارش علی کریمی به دستور دکتر دارابی برای جمع شدن ماجرای کریمی و پخش نشدن جواب تاج برای جمع شدن ماجرای دایی بوده!

لطفا اصلاح کنید تا اسم سایت خوب و قدیمی شما با منابع متناقض همراه نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
0
0
[همینه دیگه. حرف حق نمی شه زد. گناه هست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین