کد خبر: ۱۰۶۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷

وزیر اطلاعات: طی 10 ساله گذشته ۱۷ میلیارد دلار برای براندازی نرم هزینه شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات اعلام کرد که در یک سال گذشته وزارت اطلاعات موفقیت‌آمیز عمل کرده و توانسته است حوادث سال گذشته را مهار کند.

وزیر اطلاعات درباره "هزینه 17 میلیارد دلاری" که وی اخیرا از آن به عنوان "سرمایه‌گذاری دشمنان برای براندازی" نام برده بود توضیح داد و افزود: تحریم‌ها هم به جریان فتنه مربوط می‌شوند و اصلاح‌طلبان از این تحریم خشنودند. 

وی با اعلام اینکه از جلسات پنهان و سخنان و افکار آنها مطلع است، بار دیگر تاکید کرد که آنان به تغییر نظام ولایی می‌اندیشند.

حیدر مصلحی در مصاحبه با روزنامه ایران سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری دشمنان را مربوط به سال‌های 1991 تا 2010 دانست. 

وی اظهار داشت: فقط بخشی از سرمایه‌گذاری‌های امریکا در جنگ نرم علیه ایران و براندازی نرم طی سال‌های 1991 تا 2010 بالغ بر 17 میلیارد و 700 میلیون دلار است. عمده این ارقام را خود آنها اعلام کرده‌اند. فقط قسمتی از رقم یاد شده در کیس‌های اطلاعاتی به‌دست آمده است.

مصلحی گفت که مبالغی که تحت عنوان جایزه به افراد مختلف داده‌اند، میلیاردها دلاری که سرویس‌های اطلاعاتی آنها در اقدامات پنهان هزینه می‌کنند و کمک‌هایی که به گروهک‌های تروریستی می‌شود را را در رقم یادشده لحاظ نکرده‌ است.

وی افزود: میلیاردها دلار در مؤسسات مختلف مطالعاتی هزینه می‌کنند و بخش عظیمی از مطالعات و بررسی‌های آنها مربوط به ایران می‌باشد را نگفته‌ایم. صدها مؤسسه و مرکز مطالعاتی در امریکا فعالیت دارند که البته همه آنها ایران را موضوع بررسی‌های خود نمی‌دانند اما از آنجا که کمیته خطر امریکا و اسناد امنیت ملی سال‌های اخیر امریکا، ایران را اولویت اول و خطر نخست اعلام داشته‌اند، می‌توان فهمید که سهم ایران در آن مراکز چه اندازه است.

مصلحی ادامه داد: مراکز گوناگونی تحت پوشش شناخت ایران مشغول مطالعه‌اند که در واقع ادامه همان سنت کلاسیک شرق‌شناسی و با همان اهداف استعماری است. هزینه‌های این مراکز و دست کم آن بخش‌هایی که به ایران اختصاص می‌دهند، محاسبه دیگری می‌طلبد. هدف اساسی آنها این است که همبستگی جامعه را دچار خدشه کنند. جامعه ما را از درون با فروپاشی اجتماعی مواجه سازند، باورهای مردم را تخریب کنند، جدایی دین از سیاست را تئوریزه کنند. شبهه‌سازی و شبهه‌پراکنی کنند. جوانان و اعتقادات آنها را مورد هدف قرار دهند، جمهوری اسلامی را ناموفق جلوه دهند. فرقه‌های رنگارنگ طراحی و در اجتماع اشاعه دهند. با مهدویت و شهادت‌طلبی مبارزه کنند. راه‌های دستیابی ما به علوم پیشرفته را سد کنند. مردم را ناامید سازند.

وزیر اطلاعات گفت: چند سفارتخانه اروپایی در تهران، یکی دو حزب اروپایی، پارلمان یک کشور اروپایی، وزارت خارجه چند کشور غربی، چند شرکت اقتصادی و نفتی غربی، دفاتر امور ایرانیان وابسته به امریکا در چند کشور و ده‌ها بنیاد و مؤسسه غربی کانال تأمین و یا انتقال بخشی از وجوه و کمک‌ها بوده است.

پول‌ها کجا خرج شد

وی برخی از محورهایی که موضوع مبالغی از هزینه‌ها بوده را به شرح زیر خواند: 

- برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تعلیم آخرین روش‌های براندازی و جنگ نرم که محل برگزاری آنها در داخل و خارج بوده است. مثلاً آموزش تجربیات جنبش‌های غیرخشونت‌آمیز کشورهای اروپای شرقی به ایرانیان یکی از محورهای آموزش بود. 

- ترویج تفکر سکولاریسم (جدایی دین از سیاست) با حمایت‌های همه جانبه از تشکل‌ها، افراد، مراکز و رسانه‌های مروج سکولاریسم. 

- ترویج تفکر انحرافی فمینیسم با حمایت‌های بی‌دریغ از تشکل‌های فمینیست 

- تأمین هزینه دوره‌های توانمندسازی و توجیه ده‌ها تشکل که با موضوعاتی مانند تغییرات جامعه ایران و نقش تشکل‌های مردم نهاد، مشکلات اجتماعی ایران و یک انقلاب بدون حقوق زنان سازماندهی شد. 

- آموزش خبرنگاران افتخاری ایرانی توسط بنگاه خبرپراکنی‌ انگلیس در ترکیه 

- تأمین هزینه‌های نشریات الکترونیــــکی دو زبانه مروج دموکراسی‌سازی از نوع امریکایی 

- حمایت از چاپ و نشر گسترده محصولات مختلف فرهنگی، سیاسی ، تاریخی و ... علیه مبانی نظام و هویت ملت 

- تأمین هزینه پروژه‌های مربوط به آموزش برخی خبرنگاران، تورهای تحقیقاتی، اصلاحات در قوانین، حقوق زنان و کودکان 

- تأمین هزینه‌های تشکل‌های مروج پیشبرد دموکراسی امریکایی در ایران 

- تأمین هزینه پروژه‌هایی که به نام ارتقای جامعه مدنی و آزادی مطبوعات فعالیت داشتند 

- حمایـــت از ســازمان‌های غیردولتی، خبرنگاران و کسانی که مروج حقوق بشر غربی می‌باشند 

- تأمین هزینه‌های نفوذ در ایران، آموزش الکترونیکی و مقابله با تمهیدات نظام در فضای مجازی 

- حمایـــت از جـــریان‌های سرنگونی طلب و کارگزاران و عوامل جنگ نرم 

- حمایـــت از فعال شدن رسانه‌های مجازی و حقیقی علیه نظام 

- تأمین هزینه پروژه‌های فعالیت سایبری علیه نظام 

- حمایت از شماری از اعضای تشکلی معروف در حوزه دانشجویی به نام ادوار... 

- تأمین هزینه‌های دفاتر امور ایرانیان دولت امریکا در باکو، فرانکفورت، لندن، استانبول، دبی و ... که وظیفه ارتباط‌گیری با ایرانیان، آموزش، تبادل تجربه و اطلاعات و فعال‌سازی افراد علیه نظام را به عهده دارند 

- تأمین هزینه‌های آموزش نظامی به برخی ایرانیان در یکی از دانشگاه‌های امریکایی در یک کشور آسیای میانه از 2006 به بعد 

- پرداخت به برخی افراد به دلیل انتشار داستان‌های دروغین و یا غلو‌آمیز و نشر اکاذیب علیه نظام مثلاً در مورد قتل‌های زنجیره‌ای (یکی از این افراد هم‌اکنون بازداشت می‌باشد) 

- حمایت از تشکل‌هایی که به دنبال تشنج‌آفرینی، تفرقه‌افکنی و ناراضی‌سازی اقشار و طبقات مختلف هستند 

- پرداخت به یک نماینده فراری مجلس (از سال 84 تا 86) 

- تأمین هزینه‌‌ تبلیغات وسیع رسانه‌ای علیه نظام در مورد قتل یک زن جوان که خودشان در آشوب‌های سال گذشته او را به قتل رساندند 

- تأمین هزینه‌های شبکه‌سازی‌های اجتماعی که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای، دفاتر رسانه‌های معروف غربی و یا از طریق فضای مجازی صورت می‌گرفت 
- و...

مصلحی در ادامه مدعی شد که تحریم‌ها هم به جریان فتنه مربوط می‌شوند. او در اثبات ادعای خود گفت: یکی گفته‌های رؤسای جمهور و سایر مسئولان امریکایی است و یکی هم اسناد مربوط به جریان فتنه و اظهارات پنهان آنها. در سخنان بوش، رایس، اوباما، هیلاری‌کلینتون، مک‌کین و ... بارها تصریحاتی به این مقوله دیده می‌شود. آنها جدیداً مدتی است از تحریم‌های هوشمند سخن گفته‌اند یعنی آرزوی آنها فلج کردن نظام و تغییر نظام است. بدین‌معنا که مایلند تحریم‌ها نارضایتی مردم علیه نظام را سبب شده و از سوی دیگر با حمایت از جریان فتنه نظام از درون دچار تغییر شود. البته ریاکارانه ترجیع‌بندی را تکرار می‌کنند که نمی‌خواهند به مردم آسیب برسد. ولی ما می‌دانیم که هدف آنها تضعیف روح ضد امریکایی ملت قهرمان است، حتی به همین گزاره دروغ هم پای‌بند نیستند چون تحریم‌ها زندگی روزمره مردم یا آرمان‌ها و اهداف بلند مدت مثل ممانعت از رشد فناوری و تولید علم دانشمندان کشور را هدف قرار داده و معلوم است ملت هدف است. اساساً ملت از نظام جدا نیست.

وی اظهار داشت که در شماری از اسناد دولتی و اسناد اتاق فکرهای امریکایی و مؤسسات دیگر مکرر در مکرر (در بیشتر آنها) آمده یکی ادامه حمایت از جریان فتنه و یکی تحریم. البته راه‌کارهای دیگری هم گفته‌اند مانند لزوم ایجاد فشارهای حقوق بشری، دیپلماسی سیاه، دیپلماسی عمومی به همراه ترفند نیرنگ‌آمیز مذاکره و امثال آن، لیکن تحریم‌ و همزمان حمایت از جریان فتنه توصیه مشترک آنهاست.

مصلحی همزمانی صدور قطعنامه چهارم با سالروز اقدامات ضد انقلابی جریان فتنه را دلیل دیگری برای ادعای خود دانست و ادامه داد: مک‌کین در گردهمایی بنیاد ملی دموکراسی ضمن حمایت از تصمیم این بنیاد برای اعطای جایزه سالانه به جریان فتنه سؤالی به این قرار طرح کرد که هدف از اعمال تحریم‌ها بر ایران چیست؟ گفت: ما باید از جریان فتنه حمایت کنیم تا بتوانند در ایران تغییر ایجاد کنند و متحدان خود در کشورهای مختلف را نیز تجهیز کنیم تا حقانیت رژیم ایران را به چالش بکشند.

وی در توضیح دلیل دوم خود به اسناد به‌دست آمده اشاره کرد و اظهار داشت: اسنادی از این‌ها به‌دست آمده که در آن تصریح کرده‌اند از بحران‌هایی که کل سیستم سیاسی را تهدید می‌کند بهره‌برداری کنند و گفته‌اند که نباید بگذاریم رقیب از بحران گذر کند و خود را تثبت کند. این اسناد نشان می‌هد که هم به استفاده از امکانات خارجی معتقدند و هم به هدایت اعتراض‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، قومی و... این گزاره‌ها یعنی ماکیاولیسم. یعنی هر اتفاقی رخ دهد باید استقبال کرد، مهم این است که به هدف برسند راه و روش آن هم اهمیتی ندارد.
یک نــــفر در دوره دولت نـــهم مستقیماً به سفرای خارجی گفت هر چه زودتر قطعنامه تحریم را صادر کنید که همان زمان آقای رئیس‌جمهور این خیانت را به اطلاع مردم رساندند.

مصلحی در ادامه افزود: در حالی که آن بخش از جریان فتنه که ادعای طرفداری از امام(ره) داشتند اکنون کاملاً از فکر و گفتمان امام(ره) عدول کرده و اصول و آرمان‌ها و میراث ایشان را زیر پا نهاده‌اند. بنابراین توصیه به تحریم و یا استقبال از تحریم درمیان عموم اینها مباح بلکه ضروری تلقی می‌شود. گرچه ظاهراً چیز دیگری بگویند. 
حزب مشارکت سند تأملات راهبردی خود را در کنگره 1387 تصویب نمود. نسخه اصلی آن توسط ع. ت تدوین شد اما چون بسیار ضدانقلابی و افتضاح بود گروهی آن را ویرایش و به کنگره حزب ارائه دادند. با اینکه خواستند تلطیف کنند و عبارات را سربسته و دو پهلو بنویسند لیکن همین متن ویرایش شده هم حکایت از نیات سوء اینها دارد. 

در مبحث «الزام گام اول»، بند 4 در ص 8 چنین تصویر کرده‌اند: [باید از بحران‌هایی که کل سیستم سیاسی را تهدید می‌کند استفاده کرد.] 

در بند 3 همین مبحث تصریح کرده‌اند که: [باید از فشارهای توده‌ای بهره برد.]

مصلحی مدعی شد که در سند دیگر که از یک آقازاده به‌دست آمد و معلوم شد حاصل کار جمعی مشاوران یک کاندیدا بوده فرازهای عجیبی آورده‌اند که شبیه همان نگاه حزب مشارکت است. در ص 17 این سند عنوانی نوشته‌اند که عبارت است از: «در این چارچوب چه باید کرد و چه نباید کرد.» 

در بند 13 همین مبحث آورده‌اند: نباید از امکانات و مقدورات انسانی و غیرانسانی خارج از کشور غافل شد. در بند 17 چنین نوشته‌اند: نباید از هدایت اعتراض‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، قومی و... غافل شد.


از جلسات پنهان و سخنان و افکار آنها مطلعیم

وی در خصوص چگونگی سیر فکری افراد به رجوع به اسناد مدعی شد که در ص 4 سند تأملات حزب یاد شده می‌گویند: باید میان انقلاب ایران (دقت فرمایید نمی‌گویند انقلاب اسلامی) و پیامدهای پس از آن فرق گذاشت. ما از جلسات پنهان و سخنان و افکار آنها مطلعیم و می‌دانیم منظورشان چیست. پیامدهای پس از انقلاب یعنی تأسیس جمهوری اسلامی، تصویب قانون اساسی حاوی ولایت مطلقه فقیه یعنی اجرای احکام شریعت یعنی حاکمیت دینی. 

این همان حرف ضدانقلاب است که می‌گویند امام(ره) آمد و انقلاب را به نفع خود مصادره کرد و حاکمیت اسلام را تأسیس کرد. این تعبیر با رجوع به بند ت-6 در ص 21 سند کاملاً روشن می‌شود که با اجرای احکام شریعت مخالفت کرده‌اند و در بند ت-9 در ص 22 سخن از سکولاریسم گفته‌اند، با تعبیر ضرورت «استقلال نهادهای دینی از نهاد قدرت.»

در سند به دست آمده از آن آقازاده در مبحث تاکتیک‌ها در ذیل عنوان استراتژی‌های معین در ص11 آورده‌اند که: «باید از گذر رقیب از شرایط گذار بحرانی و تثبیت خود ممانعت به عمل آوریم.» 

آیا این عبارت عین خواسته‌ها و سیاست‌های امریکا نیست. آیا اعلام آمادگی صریح برای استقبال از فشاهای امریکا به نظام نیست. 

در همان سند درباره تغییر چنین نوشته‌اند: «فردایی که در آن باید انتظار تغییر در کارکردهای حفظ، تداوم و بقای نظام را داشت.»، «فردایی که باید در آن انتظار تغییر ژرف و گسترده در فراماسیون سیاسی جامعه را داشت.»

وی در ادامه به مقایسه این اسناد با بیانیه‌های اخیر و بیانیه 18 موسوی پرداخت و گفت: چنین گزاره‌هایی را در کنار بیانیه‌های اخیر چند تن از آقایان به‌ویژه مفاد منشور این جریان یا بیانیه 18 موسوی بگذارید کاملاً روشن است که چگونه می‌اندیشند. کسانی که به تغییر اساسی نظام ولایی می‌اندیشند و حکومت لیبرالی با دموکراسی غربی را جایگزین آن می‌خواهند و اعلام وفاداری به امریکا می‌کنند آیا می‌توانند مدعی شوند که از تحریم‌ها خوشحال نیستند؟ آیا می‌توانند مدعی شوند که امریکایی‌ها به خاطر حمایت از آنها نیست که تحریم‌ها را تشدید کرده‌اند؟

مصلحی در ادامه گفت: در کتابی که یکی از مشاوران عالی اینها در سال 1383 نوشت به نام دهه سوم، تدبیرها در ص 112 می‌گوید: «تنها راه مبارزه با نظام نرم‌افزاری و درون پرورده» است آیا این جمله به معنا و با هدف اعلام آمادگی به غرب برای براندازی و فروپاشی از درون نیست. 

اتفاقاً در بیانیه 13، آقای موسوی به این جمله بسنده شده: «از ملت‌ها می‌خواهیم به تحریم‌ها نپیوندند.» یعنی حتی حاضر نشد به صورت زبانی هم امریکا را از صدور قطعنامه تحریم نهی و یا این سیاست را محکوم کند. شایان ذکر است ایشان در این بیانیه ابتدا از حمایت‌های خارجی تشکر کرده لیکن اظهار می‌دارد که از ملت‌هایی که از ما حمایت کردند تشکر می‌کنیم. 

فی‌الواقع تشکری بود از دولت‌های غربی. خارج‌نشینان عضو و یا طرفدار جریان فتنه نیز از تحریم‌های امریکا حمایت کرده‌اند لیکن با تأکید بر تاکتیک عوام فریب یاد شده یعنی تحریم کنید اما نمی‌خواهیم به مردم فشار وارد شود. تحقیق بیشتر در این مورد را نیز به شما واگذار می‌کنم. 

این جریان یک اصل را مبنا قرار داده است. می‌گویند حمایت خارجی و ضد انقلاب خارج‌نشین سبب خروج فتنه‌گران داخلی از انزوا می‌شود و افکار عمومی را می‌تواند به‌دست گیرد و مجدداً به عرصه سیاست بازگردد.

وی گفت: فتنه‌گران داخل کشور در خفا خوشحال هستند و در جلسات خصوصی ابراز مسرت می‌کنند.
 
مصلحی برای این ادعا، دلایل زیر را برشمرد: 

1- در جلسه مشترک زیرمجموعه دو گروه افراطی در تیرماه سال‌جاری از اعمال محدودیت‌ها علیه ایران و حتی از درخواست برخی‌ها از امریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران اظهار خوشحالی کردند و اعمال فشار به نظام را به نفع جریان فتنه توصیف کردند. 

2- در جلسه‌ای یکی از اعضای یک سازمان افراطی از صدور قطعنامه چهارم سازمان ملل علیه نظام و ایجاد فشارهای جدید اظهار سرور کرد و اظهار داشت خوشبختانه نتایج خوبی در پی خواهد داشت. 

3- در خردادماه امسال در یک جلسه‌ای خبر تحریم را با شادی و لبخند به همدیگر می‌گفتند. 

4- یکی دو نفر از طرفداران فتنه در یک شهرک صنعتی در امر ورود و خروج کالا به شهرک کارشکنی می‌کردند تا موجب نارضایتی کارگران شوند و از طرفی در بین کارگران تبلیغات منفی راه انداختند که تحریم عامل اصلی عدم وجود کالاها و مواد اولیه است و... 

5- برخی فرق، گروه‌ها و جریانات ضد انقلاب طرفدار فتنه نیز از تحریم‌ها استقبال و ابراز خوشحالی کرده‌اند. اینها تحریم را مایه تضعیف ایران و پیشرفت جریان فتنه دانسته‌اند.

وی در خصوص وظایف وزارت اطلاعات گفت: وظیفه وزارت اطلاعات حراست از امنیت ملی است که شامل امنیت نظام، مردم، صیانت از ارزش‌های حیاتی ملت و صیانت از سرمایه‌های انسانی، مادی و معنوی جامعه و مقابله با توطئه‌های دشمنان در همه ابعاد سخت و نرم است. مأموریت وزارت فقط مبارزه با اقدامات مسلحانه و تروریستی ضدانقلاب و ایادی بیگانگان نیست.

وزیر اطلاعات از "تلاش‌های بنیادین" برای " پیشگیری" خبر داد و گفت: ضمن رصد اهداف و استراتژی‌های دشمنان در حوزه قدرت هوشمند (سخت و نرم)، با طراحی استراتژی‌های مناسب روند اقدامات پیچیده دشمنان را با انسداد مواجه ساخته‌ایم و از پیشبرد اهداف و از اقدامات آنها پیشگیری نموده‌ایم. سعی ما این است که هیچ مسئله و پدیده‌ای امنیتی نشود که بعد مجبور شویم علی‌رغم خواست قلبی خود، به راه‌حل‌های امنیتی بیندیشیم.


وی افزود: صیانت از افراد و آحاد جامعه، مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی، اطلاع‌رسانی و هشداردهی به مسئولان و ارائه مشورت‌های اطلاعاتی را در همین راستا انجام می‌دهیم و یا مثلاً جایی دیدیم که دشمن برای کسی یا جریانی تله گذاشته یا در حال نزدیک شدن است منتظر نمی‌شویم تا فرایند را تکمیل کنند، بلافاصله یا راساً ارتباط را به صورت نامحسوس قطع می‌کنیم و یا در صورت لزوم به نحوی محترمانه و با رعایت‌ شأن و منزلت شهروند ایرانی او را آگاه می‌سازیم لذا بسیاری از تلاش‌های سربازان گمنام هیچگاه به اطلاع مردم نمی‌رسد چون به خاطر حفظ آبروی آن اشخاص مجاز به اطلاع‌رسانی عام نیستیم وانگهی در موارد بسیاری نگذاشتیم جرمی رخ دهد و طبعاً نباید منعکس شود.

مصلحی مدعی شد که وزارت اطلاعات طراحی‌های اطلاعاتی متعدد دشمن را چه برای جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات، چه با هدف عملیات خرابکاری، خنثی کرده است. این روش در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره راهبرد تغییرناپذیر ماست.

حوزه عملیاتی مبارزه با گروه‌ها و جریانات سیاسی

وی در خصوص مبارزه با مهره‌ها، گروه‌ها و جریاناتی بوده است که به عنوان "مزدور بیگانگان" منافع ملت ایران را مورد مخاطره قرار داده بودند به مهار فتنه، دستگیری عبدالمالک ریگی، برخورد با اشرار و مقابله با جریاناتی که امنیت اجتماعی جامعه را به مخاطره می‌انداختند، اشاره کرد.

مصلحی در عرصه اقتصادی به تهیه گزارش‌های راهبردی درخصوص دیدگاه بازار درباره مالیات سال 1389 و رخدادهای مربوط به آن، قاچاق کالا، بحران مالی غرب، اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: وزارت اطلاعات در مبارزه با فساد اقتصادی تلاش کرده تا رعایت اصل پیشگیری قبل از وقوع را مد نظر داشته باشد که این رویکرد دستاوردهای خوبی را برای نظام اقتصادی کشور دربرداشته است. برای مثال اقدامات وزارت در حوزه شرکت‌های هرمی، مبارزه با قاچاق کالا، اصل 44 و ... مثال‌زدنی است. 

در ضمن وزارت اطلاعات با سیاست‌های درون سازمانی قصد ورود به پرونده‌های کلان فساد اقتصادی را دارد تا با عوامل و عناصر دخیل در امر فساد برخورد نماید که این امر ضمن کمک به تأمین فضای امن برای سرمایه‌گذاری و ... فعالیت عناصر ناسالم را در اقتصاد کاهش خواهد داد. در اینجا هم برای مزید اطلاع مواردی را برمی‌شمارم: 

- شناسایی و اشراف اطلاعاتی بر بسترها و زمینه‌های گسترش فساد در حوزه‌های مرتبط با فساد اقتصادی در تمامی عرصه‌های اقتصادی 

- تسلط اطلاعاتی بر مراکز و کانون‌های اقتصادی مهم (روند فساد، کانون‌های مستعد فساد، ریشه‌ها و بسترها و آثار و پیامدها و...) 

- اطلاع‌رسانی به مدیران و مسئولان محترم با رویکرد توصیفی و تحلیلی 

- سرنخ‌یابی جریان فتنه در حوزه‌های بروز و ظهور فساد اقتصادی 

- شناخت بسترها و زمینه‌های تأخیر، توقف و اجرای طرح‌ها و تخلفات و سوء‌استفاده مالی و فساد در طرح‌ها و پروژه‌های ملی و استانی 

- شناسایی خلأ‌ها و مفرهای تشدید فساد اقتصادی کشور 

- اشراف و تسلط اطلاعاتی بر عوامل و عناصری درصدد نفوذ و اخذ انحصارات و رانت‌ها و امتیازات در کانون‌ها و مراکز مهم اقتصادی دارند. 

آسیب‌هایی که فضای کشور را به لحاظ امنیتی تهدید می‌کند، چیست و چه برنامه‌ای برای تبدیل آن به فرصت داشته و دارید؟ 

گرچه اهداف ما به گونه‌ای طراحی شده است که آسیب‌ها را قبل از تعمیق به درستی بررسی و تدبیر نماییم، اما دشمنان اعم از داخلی و خارجی تلاش دارند با طراحی و تحلیل برنامه‌های خود، آسیب‌هایی را در عرصه‌های متفاوت به‌وجود آورند.

وی نقاط قوت وزارت اطلاعات را نگاه راهبردی به پدیدارهای امنیتی، تلفیق نگاه راهبردی و نگاه عملیاتی در برخورد با پدیدارهای امنیتی و بازنگری بنیادین در مسائل امنیتی و تمرکز بر مسائل و اولویت‌های راهبردی دانست.

دست دشمن را قطع کردیم

مصلحی مدعی شد که در یک سال گذشته هر جا رصد کردیم و دیدیم دشمن قصد حضور یافتن دارد و یا نفوذ و یا اقدام تروریستی را برنامه‌ریزی کرده، دست او را قطع کردیم. 

در حوزه فرهنگ، ادب، هنر، تاریخ، صنعت، تجارت، سیاست خارجی، دانشگاه‌ها و مدارس دشمنان طرح دارند و برنامه‌ریزی کرده‌اند. در یک سال اخیر هم با قوت و قدرت برنامه‌ها و طرح‌های دشمن را رصد، تحلیل و با آنها مقابله کردیم.

وی همراهی احمدی نژاد با وزارت اطلاعات رایکی از نقاط مثبت خواند و با اشاره به شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده‌ای برای براندازی فرهنگی وسیاسی سازماندهی از سوی امریکا انجام شده، گفت: سربازان امام زمان (عج) با مجاهدت‌های خاموش، هوشمندانه ابتکار و ابداع به خرج دادند و در جنگ هوش پیروز شدند و شبکه‌های آنها را به هم زدند، اقدامات جمع‌آوری آنها را ناکام گذاشته، اقدامات فیدبکی آنان را با ناکامی دچار ساختند، اطلاعات غلط برای آنها فرستادند، عده‌ای از عناصر این شبکه‌ها را جلب همکاری نمودند و در کل فرآیندهای آنها اختلال اساسی ایجاد کردند. شبکه‌های کلیدی آنها را شناسایی کردیم و ضربه زدیم.

شبکه‌های اجتماعی را مضمحل کردیم

مصلحی مدعی شد که شبکه‌هایی که آنها تشکیل داده بودند و به کف خیابان می‌آمدند و اغتشاش می‌کردند را به روش‌های مختلف دچار اضمحلال کردیم و البته با رأفت و عطوفت مثال زدنی اعضای شبکه‌ها را ارشاد، نصیحت و توجیه نمودیم که تقریباً همه آنها اظهار ندامت و پشیمانی کردند و عده‌ای از آنها پس از آگاهی یافتن از دام دشمنان حاضر شدند با ما همکاری کنند. اکنون امنیت فضای مجازی مرهون مجاهدت‌های خاموش همکاران اینجانب در وزارت است. حضور مقتدرانه سربازان ولایت به اندازه‌ای حساب شده، مؤثر و عالمانه بود که اعتراف دشمنان علنی شد و سخن از ارتش سایبری نظام به زبان آوردند.

مصلحی عرصه‌های اندیشه، تفکر و مبانی معرفتی و نسبت به نسل‌های جدید را بزرگترین آسیب‌های مورد هدف دشمنان است ، دانست و گفت: اما ما نیازمند برنامه‌ریزی و به‌ویژه هوشیاری عمیق و گسترده هستیم تا بموقع اهداف و راهبردهای دشمنان را رصد و از غافلگیری احتمالی جداً پیشگیری کنیم.

وی مهم‌ترین آسیب‌های فضای امنیتی کشور را ایجاد اختلافات داخلی میان مسئولان کشور و بزرگ‌نمایی اختلاف سلیقه‌ها دانست.

مصلحی اهم برنامه وزارت برای مدیریت آسیب‌های احتمالی در حوزه اقتصاد را به شرح زیر خواند: 

ورود اطلاعاتی در زمینه‌ها و روزنه‌های احتمالی که اقتصاد ملی را تهدید خواهند کرد.
- کمک به ایجاد امنیت اقتصادی برای فعالان در عرصه اقتصادی. 

- تنگ نمودن عرصه فعالیت برای عوامل و عناصر مرتبط با کشورهای بیگانه (اپوزیسیون و ضد‌انقلاب و جریان فتنه). 

- اولویت حضور اطلاعاتی در حوزه کانون‌های مهم اقتصادی برای کم‌اثر و بی‌اثر کردن تهدیدات.

مصلحی با اشاره به حوادث سال گذشته، رهبری را مهمترین عامل امنیت ملی خواند و افزود: تکیه به توان مردم، ‌اتکا به آگاهی، هوشمندی، دشمن شناسی و اسلام‌خواهی ملت، ایمان، باورها، ارزش‌های دینی، شهادت‌طلبی، عاشورا و زندگی حسینی، اطاعت از رهبری، چسبندگی ولایت امر با امت و بالعکس، رابطه قلبی مردم و رهبری از مؤلفه‌های قدرت نرم نظام است. احساس مالکیت و تعلق مردم در مورد انقلاب، نظام و کشور، برخاستن تمامی مدیران و کارکنان قوای سه‌گانه از بطن مردم از عناصر قدرت نرم کشور است عنایات ویژه حق‌تعالی و تفضلات حضرت بقیئ‌الله(عج) از منابع مهم و بنیادین قدرت نرم ماست.

وی بدون اشاره به اعتراضات سال گذشته، گفت: مردمی بودن نظام که فتنه‌گران به آن خرده می‌گیرند و آن را پوپولیسم می‌نامند و به قصد ناسزاگویی ما را پوپولیست خطاب می‌کنند، مؤلفه قدرت نرم کشور ماست.

وی در ادامه به رابطه مردم با وزارت اطلاعات پرداخت و تصریح کرد: مردم هر جا احساس کنند منافع ملی، امنیت عمومی و ملی و ارزش‌ها و اهداف جمعی و ملی آنها با مخاطره مواجه شده است، خود وارد میدان می‌شوند. همان طوری که ملاحظه گردید، در فتنه 88 عینیت داشت. خود مردم آن گاه که مشاهده کردند دشمنان با حربه‌های جدید وارد شده و با استفاده از تکنیک‌های نوین همان اهداف قبلی را برای ضربه زدن به مبانی جامعه که فرهنگ و ساختار سیاسی کشور می‌باشد، تعقیب می‌کند، خود به عرصه میدان آمده و با شناخت کانون‌های توطئه، توطئه‌گران و راهبردهای آنان، دستگاه اطلاعاتی کشور را یاری داده‌اند. روزانه هزاران تماس تلفنی، نامه، ایمیل، پیامک و... ارتباط مردم با وزارت را برقرار می‌سازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین