کد خبر: ۱۰۷۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۷

سفر متکی به مصر به تعویق افتاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسانه‌های مصری از به تعویق افتادن سفر "منوچهر متکی " وزیر امور خارجه ایران به این کشور خبر دادند که قرار بود برای خضور در نشست تروییکای جنبش غیرمتعهدها به این کشور سفر کند.

پایگاه خبری اتحادیه رادیو و تلویزیون مصر در این خصوص گزارش کرد که "وفاء بسیم " معاون وزیر خارجه مصر، کاردار ایران در قاهره را فراخواند تا از وی درباره سخنان منوچهر متکی درباره حضور برخی سران عرب در واشنگتن توضیح بخواهد.

وفاء بسیم در این خصوص اعلام کرد که به احتمال بسیار نشست تروییکای جنبش عدم تعهد که قرار است دوشنبه در قاهره برگزار شود، به تعویق بیفتد.

بنا بر این گزارش، گفته می‌شود موعد بعدی نشست جنبش عدم تعهد می‌تواند در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تعیین شود.

پایگاه خبری الیوم السابع نیز با انتشار این خبر اعلام کرد که اعتراض وزارت خارجه مصر به سخنان متکی اعلام شده است که وی در سخنانی با اشاره به برخی سران عرب، حضور آنان را در مذاکرات مستقیم با اسرائیل خیانت به ملت‌های آنان نامیده بود.

مذاکرات مستقیم تشکیلات خودگردان با اسرائیل قرار است از امروز با حضور "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا، "بنیامین نتانیاهو " نخست‌وزیر اسرائیل و "محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، "حسنی مبارک" رئیس جمهوری مصر و "عبدالله دوم " شاه اردن آغاز شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین