کد خبر: ۱۰۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۱

191 نفر در شیراز به جرم روزه‌خواری، بازداشت شدند

200 صنف در ماه رمضان تذکر کتبی دریافت کرده‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با اجرای طرح برخورد با روزه‌خواران 191 نفر از هنجارشکنان در سطح شیراز دستگیر و با قرار کیفرخواست به دادگاه معرفی شدند. 

احمد رحمانیان بعد از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: محور اصلی طرح برخورد با روزه‌خواران در ماه مبارک رمضان، پیشگیری از هنجارشکنی است.

وی گفت: معاونت نظارت و بازرسی دادسرای شیراز طرح برخورد با روزه‌خواران را در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر، احترام به شعائر اسلامی و تأمین امنیت شهروندان در شیراز به‌اجرا درآورد.

رحمانیان ادامه داد: در اجرای این طرح از توان بالقوه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استفاده شده است و 11 دستگاه انتظامی، قضایی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشته‌اند.

رئیس ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی استان فارس بیان داشت: گروه‌های مردمی در قالب هسته‌های 10 نفری جذب طرح‌ مقابله با روزه‌خواری شده‌اند و پس از آموزش‌های لازم به شکل پیاده یا در واحدهای گشت خودرویی به برخورد با هنجارشکنان پرداخته‌اند.

وی اظهار داشت: کسانی که در گشت‌ها حضور دارند نیروهای دولتی نبوده و همگی نیروهای مردمی هستند که با غیرت دینی در این طرح فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی فارس گفت: علاوه بر نیروهای پیاده، 40 گشت خودرویی از نیروهای مردم در اجرای این طرح فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: کار اصلی نیروهای مردمی طرح برخورد با روزه‌خواری تذکر لسانی به هنجارشکنان است و کسانی که تمرد کنند توسط نیروی انتظامی دستگیر می‌شوند.

رحمانیان اظهار داشت: 200 صنف در ماه رمضان از ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی تذکر کتبی دریافت کرده و به این ستاد تعهد داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اقدام گشت‌های خودرویی و نیروهای مردم مختص ماه رمضان نیست و در تمام طول سال به منظور مقابله با مظاهر فساد فعالیت دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین