کد خبر: ۱۰۷۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶

وزارت جهاد کشاورزی واردات برنج را ممنوع اعلام کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه این وزارتخانه واردات برنج را در حال حاضر ممنوع اعلام می‌کند، گفت: برای اجرای قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی آمادگی کامل داریم. 

عباس حاجیان با اشاره به ابلاغ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی از سوی رئیس جمهوری، بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی شرایط اجرای این قانون را از هم اکنون دارا است.

وی افزود: با توجه به انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص مدیریت واردات با وزارت بازرگانی، وزارت جهاد کشاورزی از وزارت بازرگانی و گمرک خواسته است تا نماینده تام‌الاختیار خود را به این وزارتخانه معرفی کنند.

مدیر کل دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت کشاورزی اظهار داشت: از آنجایی که ارایه مجوزها و تعیین تعرفه‌ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، لیست کالاهای موردنظر تهیه شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

حاجیان در خصوص واردات برنج تصریح کرد: در کارگروهی که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، واردات هر نوع محصولی در زمان برداشت ممنوع است و در حال حاضر هم وزارت جهاد کشاورزی واردات برنج را ممنوع اعلام می‌کند. 

این در حالی است که مهدی غضنفری وزیر بازرگانی اخیرا اعلام کرده بود وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با چگونگی اجرای این قانون در تماسی اعلام کرد که فعلا و تا زمانی که وزارت جهاد کشاورزی آمادگی لازم را برای اجرای قانون پیدا کند، کار به شکل قبل ادامه می‌یابد.

وی همچنین گفته بود: واردات برنج تا زمان اعلام آمادگی وزارت جهادکشاورزی برای اجرای قانون افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی همچون روال گذشته ادامه می‌یابد.

براساس قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، از این پس محصولات کشاورزی فقط با مجوز وزارت جهادکشاورزی وارد کشور خواهد شد.

در چهار ماهه اول امسال نزدیک به 333 هزار تن برنج وارد کشور شده است، ضمن اینکه وزارت بازرگانی در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا‌و‌سیما خواستار آن شده است که تبلیغات برنج خارجی در رسانه ملی ممنوع شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین