کد خبر: ۱۰۷۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶

آمانو خواستار پیوستن اسرائیل به معاهده ان‌پی‌تی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار پیوستن اسرائیل به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و دادن اجازه بازرسی از تمام تاسیسات هسته‌ای خود به بازرسان آژانس شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی وورد بولتین (worldbulletin)، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز جمعه در گزارشی اعلام کرد که "یوکیو آمانو" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اسرائیل را دعوت کرده است تا به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد و اجازه بازرسی از تمام تاسیسات هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس بدهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود اعلام کرده است که آمانو ماه گذشته در سفر به تل آویو با سران اسرائیل درباره پذیرش معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای گفت‌و گو کرد، اما "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل از برگزاری نشستی با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امتناع ورزید.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود که اواخر ماه جاری بار دیگر موضوع پیوستن اسرائیل به ان‌پی‌تی در نشستهای مجمع عمومی و هیأت آژانس در وین مورد بحث قرار گیرد و گزارش آمانو در این نشست‌ها بررسی می‌شود.

آمانو درحالی خواستار پیوستن اسرائیل به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای شده است که اسرائیل بارها درخواست‌های بین‌المللی را برای انعقاد پیمان ان‌پی‌تی رد کرده است و اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس نداده است و همچنان به تهدید کشورهای منطقه که مخالف اسرائیل هستند، ادامه می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین