کد خبر: ۱۰۷۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۴
بدون حضور جعفر پناهی

جشنواره فیلم «ونیز» آغاز به‌کار کرد

24 فیلم در بخش مسابقه جشنواره امسال ونیز شرکت کرده‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جشنواره فیلم «ونیز» با نمایش فیلم قوی سیاه به کار گردانی دارن آرنوفسکی آغاز به کار کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه – با نمایش فیلم «دارن آرونوفسکی» کارگردان 41 ساله آمریکایی به نام «قوی سیاه» که یک تریلر روان شناختی است، جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز آغاز شد آرونوفسکی که در سال 2008 با فیلم «کشتی گیر» (با نقش آفرینی «میکی رورک») جایزه اصلی این جشنواره را از آن خود کرده بود، این بار مصمم است با فیلم قوی سیاه که ماجرای آن دردنیای بی رحم و غیر انسانی باله در نیویورک می گذرد، یک بار دیگر جایزه معتبر «شیر طلایی» را به دست آورد. 

در مجموع 24 فیلم در بخش مسابقه جشنواره امسال ونیز شرکت کرده‌اند که فیلم «کشتار اساسی» ساخته «جرزی اسکولیمووسکی» لهستانی آخرین فیلمی بود که در آخرین فرصت به فهرست فیلم‌های رقیب اضافه شد. 

داستان این فیلم درباره دستگیری یکی از اعضای گروه «طالبان» توسط نیرو های ارتش آمریکا است که برای بازجویی به اروپا انتقال داده می شود. 

ظاهرا قرار است یکشنبه آینده نام یک فیلم «غافلگیر کننده» هم در بخش مسابقه اعلام شود. 

«جعفر پناهی» فیلم‌ساز برجسته ایرانی که قرار بود با فیلم کوتاه «آکاردئون» در این جشنواره حضور داشته باشد، به‌دلیل ممنوع‌الخروج بودن، نتوانست به ونیز سفر کند.
 
پناهی در سال 2000 با فیلم «دایره» برنده جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز شده بود.
 
در جشنواره امسال 79 فیلم سینمایی کامل از 34 کشور جهان اکران می‌شود که فیلمی از جمهوری دومینیکن برای اولین بار در این جشنواره به نمایش در می‌آید. 

موضوع این فیلم درباره هائیتی کشور همسایه جمهوری دومینیکن است. 

«کوئنتین تارانتینو» کارگردان نامدار سینما ریاست جشنواره را بر عهده دارد و «آرنائو دسپلوشی» (فرانسه)، گییرمو دل تورو (مکزیک) و گابریل سالواتوره (ایتالیا) او را همراهی می کنند. هیأت داوری علاوه بر انتخاب فیلم شایسته جایزه شیر طلایی، بهترین بازیگر مرد و زن را نیز انتخاب می‌کنند و جایزه ویژه هیأت داوری را نیز به سینماگر شایسه اهدا می کنند. این شصت و هفتمین دوره جشنواره ونیز است که در سال 1932 و با نام جشنواره «موسترا» در شهر باتلاقی ونیز آغاز به کار کرد. این جشنواره اکنون از بودجه ای 7/15 میلیون دلاری برخوردار است که 7 میلیون آن را دولت ایتالیا تأمین کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین