کد خبر: ۱۰۷۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۷

تحریم‌های کوبا تمدید شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باراک اوباما در نامه‌ای به وزیر امور خارجه و وزیر دارایی آمریکا دستور تمدید مدت زمان تحریم‌های تجاری ایالات متحده علیه کوبا را برای یک سال دیگر ابلاغ کرد.
 
باراک اوباما در نامه‌ای به وزیر امور خارجه و وزیر دارایی آمریکا دستور تمدید مدت زمان تحریم‌های تجاری ایالات متحده علیه کوبا را برای یک سال دیگر ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ریانوواستی، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا بار دیگر تحریم‌های تجاری علیه کوبا را برای یک سال تمدید کرد.

در متن نامه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، به وزیر امور خارجه و وزیر دارایی این کشور آمده است: من معتقدم تمدید مدت زمان عمل تحریم‌ها برای یک سال بر اساس منافع ملی ایالات متحده است. 

تمدید مدت زمان تحریم‌ها اتفاقی فنی محسوب می‌شود و حدود نیم قرن است که از سوی مقامات دولتی آمریکا ادامه دارد. 

آمریکا در سال 1961 و پس از شکست عملیاتی برای سرنگونی دولت "فیدل کاسترو"، رهبر انقلاب کوبا، اعمال تحریم علیه این کشور را آغاز کرد. 

اوباما بارها از تمایل خود برای بهبود روابط با کوبا سخن گفته است، اما همچنان به تشدید تحریم‌های خود علیه هاوانا ادامه داده است. وی تنها در آغاز دوره ریاست جمهوری خود برخی محدودیت اعمال شده علیه شهروندان کوبا در دوره "جرج بوش" را لغو کرد، اما همچنان سیاست دولت‌های پیشین خود را در رابطه با این جزیره ادامه داد. 

جامعه جهانی این تحریم‌ها را غیر قانونی می‌داند و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز قبلا قطعنامه‌های را با درخواست لغو این تحریم‌ها به تصویب رسانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین