کد خبر: ۱۰۷۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷

اکرمی: دولت برای آسان کردن زندگی مردم، از انجام کارهای سلیقه‌ای پرهیز کند

دولت کارهای روی زمین مانده را به سرانجام برساند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی معتقد است که برای آسان کردن زندگی مردم، دولت باید از انجام کارهای سلیقه‌ای پرهیز کرده و بر اجرای دقیق قانون اصرار داشته باشد. 

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، تعهد نسبت به اجرای قانون، سند چشم‌انداز 20 ساله، لایحه برنامه پنجم و سایر قوانین را در تسهیل زندگی مردم بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: به ویژه دستگاه اجرایی باید این قوانین را در مقابل دیدگان خود قرار داده و مو به‌مو آن‌ها را اجرا و پیاده کند. 

اکرمی با تاکید بر این که قوه مجریه باید از کارهایی که با تشخیص فردی خود است و در قانون پیش‌بینی نشده به شدت بپرهیزد، ادامه داد: دولت نباید با این‌گونه اقدامات خود، بر مشکلات بیافزاید، به عنوان نمونه بنده به عنوان نماینده 5دوره مجلس "طرح آتیه مهر برای کودکان" را اقدامی اضافی و بی‌مورد می‌دانم. 

نماینده تهران در مجلس با یادآوری این که این طرح نه در کمیسیون‌های مجلس مطرح شده و نه در لایحه بودجه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: بهتر است که دولت کارهای روی زمین مانده را به سرانجام برساند تا این که بخواهد به سراغ اقدامات جدید برود. 

اکرمی هم چنین با اشاره به تاخیر دراجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها گفت: این قانون از سال 87 مطرح شد و قرار بود که در سال 89 اجرا شود، اما متاسفانه هم‌اکنون که نیمی از سال 89 هم گذشته هنوز افق روشنی برای این قانون وجود ندارد و مشخص نیست که در این راستا چه اقداماتی قرار است انجام شود. 

این نماینده اصولگرای مجلس هم‌چنین به سفرهای استانی دولت اشاره و تصریح کرد: هر چند که اصل انجام این سفرها مفید است اما ایجاد توقعات و مطالبات جدید که نه در لایحه دیده شده و نه در برنامه 5ساله، اصلا درست نیست. متاسفانه با وجود آن‌که برخی مصوبات سفرهای اول و دوم استانی هم چنان روی زمین مانده است اما در سفرهای استانی اخیر مصوبات جدیدی مطرح می‌شود. 

اکرمی گفت: یا مثلا بحث راه‌آهن اصفهان - شیراز که سال گذشته افتتاح شد هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و کار آن روی زمین مانده است. لذا این روحیه درست نیست و دولت باید بر اجرای قانون و پرهیز از انجام کارهای سلیقه‌ای تاکید داشته باشد. 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم چنین رفع کدورت‌هایی که هم اکنون در جامعه وجود دارد را در آسان کردن زندگی مردم موثر دانست و تاکید کرد: ایجاد وحدت و اتحاد در کشور برای خنثی کردن جنگ روانی دشمنان و کارساز نبودن توطئه‌های آنها بسیار موثر و ضروری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین