کد خبر: ۱۰۷۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۷
تضاد مطالب كيهان و جهان‌نيوز با اطلاعيه سپاه

گزارش كيهان منزل مسكونی را نيمچه‌پادگان نظامی معرفی می‌‌كند

در شيراز و كرمانشاه نيز ميان حزب‌الله و نيروهای ديگر درگيری شده است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب - فروزان آصف نخعی: درحالی که سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ مسببان حمله به منزل حجت الاسلام و المسلمین کروبی را افرادی خودسر و کاملاً بی‌ارتباط با نهاد بسیج و سپاه می‌داند، کیهان با طراحی سناریوهای مختلف در این باره، سناریوی سوم یعنی حضور و اعتراض مردم معترض به رفتارهای ضدانقلابی کروبی را برجسته کرده است.

این تحرکات در شرایطی ظهور بروز می‌یابد که تهدید‌های خارجی به نحوی عمده شده که آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید می‌کند " مسئولان و کسانی که ... به اصول و آرمان‌های امام و انقلاب پایبند هستند، باید دست از این اختلافات مقطعی و سطحی بردارند... تبلیغات زودرس برای انتخابات بعدی نادرست است ...و زمینه رقابت‌های ناسالم را فراهم می‌کند."

با این همه به طور همزمان شیراز نیز خبرساز شده است. به گزارش خبرگزاری‌ها پیش از آغاز راهپیمایی روز قدس، بنا بر دستور شورای تامین استان، حصار‌کشی اطراف مسجد قبای شیراز انجام گرفت و این برای دومین بار در یک‌سال گذشته است که مسجد قبا بر روی خیل عظیم نمازگذاران بسته می‌شود.

مسئولان استان علت این امر را حفاظت از مسجد در برابر حمله‌های احتمالی عنوان کردند. اما جهان‌نیوز، علت این امر را چیز دیگری می‌داند. جهان‌نیوز می‌نویسد در حین تجمع اعتراض‌آمیز مردم، شاگران آقای دستغیب برای مظلوم‌نمائی، شیشه‌های مسجد را شکستند و از پشت‌بام مسجد بر سر مردم سنگ و آجر و کپسول آتش نشانی انداختند و همزمان عده‌ای اوباش با چوب و چماق بر سر مردم ریختند که در این برخورد وحشیانه 10 نفر زخمی شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

این حوادث در حالی در شیراز به وقوع می پیوندد که آیت‌الله دستغیب یکی از منتقدان اصلی برخورد کنندگان با حوادث پس از انتخابات قرار است در هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری، که از 23 تا 24 شهریور 1389، به مدت 2 روز در تهران، ساختمان(سابق) مجلس شورای اسلامی واقع در خیابان امام خمینی تشکیل می‌شود شرکت کند. ولی نکته آن که روایت جهان‌نیوز از مسجد قبای شیراز دقیقا مانند روایت کیهان از منزل کروبی و درگیری‌های آن است.

اعتراضات و برخوردهای مشابهی نیز در کرمانشاه صورت گرفت. هرچند ماهیت درگیری مذکور هنوز روشن نیست ولی روزنامه جمهوری اسلامی با اعلام این خبر تاکید کرد: در جریان برگزاری راهپیمایی روز قدس مسئول حزب‌الله کرمانشاه آقای صادق اشک‌تلخ طی سخنانی علیه دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه و ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موضع‌گیری کرد.

به گزارش روزنامه جمهوری متعاقب این واقعه، بعد از ظهر روز شنبه 14 شهریور حدود 50 الی 60 نفر از خارج استان وارد کرمانشاه شده و در برابر حیدریه محل اجتماع حزب‌الله، تجمع کرده علیه آنان شعار می‌دهند.سرانجام این تجمع به درگیری کشیده شد. در نتیجه این درگیری، صادق اشک‌تلخ و چندین نفر دیگر از افراد حزب‌الله به‌شدت مجروح شدند.

اطلاعیه سپاه محمد رسول‌الله درست در شرایطی صادر شد که در یک گمانه‌زنی گویی موافقان و مخالفان نمایندگان مخالف و موافق در مجلس خبرگان رهبری در حوزه اجتماعی برای به کرسی نشاندن منطق خود راه جدیدی را غیر از شیوه‌های مرسوم قانونی در پیش گرفته‌اند. با این همه مشی موجود در اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نظر می‌رسد با نحوه اطلاع‌رسانی کیهان سازگاری نداشته باشد.

سپاه محمد رسول‌الله در شرایطی حاشیه‌سازی‌های منزل حجت الاسلام و المسلمین کروبی را عاری از تدبیرو حقیقت و ناشی از توسل به تحلیل‌ها و نظرات پریشان دانسته و آن را محکوم کرده که کیهان با مشی تایید، گزارش باشگاه خبرنگاران جوان را نقل می‌کند که به نقل از یک منبع آگاه می‌نویسد: "در حالی که عده‌ای از اهالی محل در اعتراض به مواضع ضدانقلابی کروبی مقابل منزل وی تجمع کرده بودند، عده‌ای چوب‌به‌دست از منزل وی بیرون آمده و ضمن به کار بردن الفاظی رکیک به معترضان حمله‌ور شدند. یکی از این حمله کنندگان اسلحه خود را به سوی معترضان نشانه رفت و چند گلوله به سمت مردم شلیک کرد. پس از آن هم ده‌ها گلوله به سمت جمعیت شلیک شد."

گزارش منبع آگاه باشگاه خبرنگاران جوان حاکی از آن است که منزل کروبی نه منزل که یک نیمچه پادگان نظامی است. این درحالی است گزارش و اخبار دیگری برخلاف روایت‌های کیهان ارائه شده است. براساس این گزارش‌ها بعد از این‌که مهدی کروبی اعلام کرد که در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهد کرد، نیروهایی با استفاده از سلاح اقدام به حمله به منزل وی کردند.

این افراد که به مدت چندین شب در مقابل منزل مهدی کروبی تجمع کرده بودند، ضمن هتاکی و ایجاد ناامنی، خساراتی نیز به ساختمان محل سکونت وی وارد کرده‌‌اند. سر تیم محافظان مهدی کروبی که برای صحبت با این افراد به سمت آنان رفته بود، مورد ضرب‌و شتم قرار گرفت و به حالت اغما فرو رفت.

افراد مهاجم اقدام به قطع کردن تمامی چراغ‌های خیابان کرده‌اند. همچنین در اقدامی دیگر لوله‌های انتقال آب را تخریب کردند و موجب قطع آب شده‌اند. این افراد پس از شکستن درب منزل اقدام به ورود به ساختمان کردند و نیروهای محافظ مجبور به تیراندازی هوایی شدند. این افراد با سردادن شعارهایی علیه مهدی کروبی اقدام به پرتاب سنگ و پاشیدن رنگ بر روی ساختمان محل سکونت مهدی کروبی کردند.

سناریوی دیگر کیهان حکایت از آن دارد که تجمع مقابل منزل کروبی با هماهنگی به خود وی انجام شده است. اما روزنامه ایران، حزب مشارکت پیشنهاد ترور کروبی را مطرح کرد. 

به گزارش روزنامه ایران در جلسه اخیر حزب مشارکت یک پیشنهاد جنجالی درباره کروبی و نجات جریان فتنه از وضعیت کنونی مطرح شده مبنی بر این که برای خارج شدن از انفعال، باید یک حرکت عملیاتی داشته باشند به طوریکه بازتاب آن باعث شود هواداران به خروش آمده و مجدداً بتوانند در صحنه حضور یابند.

گزارش ایران می‌افزاید: به گفته یکی از منابع آگاه برخی از اعضای حاضر در جلسه با اشاره به اعتراضات مقابل منزل کروبی، پیشنهاد طرح ترور وی را مطرح کرده‌اند تا با توجه به فضاسازی‌های رسانه‌های حامی فتنه علیه نظام این اقدام را به نظام منتسب کنند. با این حال تصمیم‌گیری در این خصوص به یک محفل خصوصی‌تر محول شده است.

در پناه این هرج و مرج رفتاری که به زعم سید محمد خاتمی  باعث جری‌تر شدن قانون‌شکنان و هیاهوگران شده است، شاید اکنون تنها راه چاره این گفته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که در این شب‌های باعظمت مهمترین دعا و خواسته ما از خداوند باید این باشد که نعمت انقلاب و نظام اسلامی را که در سایه مجاهدت‌های بسیار به دست آمده حفظ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
0
0
ببخشيد آيا اين آقايان كه هر جا كم می‌آورند به واژه‌ي خودسر و خودجوش متوسل می‌شوند، اجازه می‌دهند نيروهای خودسر طرف مقابل بروند و جمع شوند جلو خانه‌ی اين آقايان و احوالشان را بپرسند و .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
0
0
خبري رو که کيهان و جهان و امثال انها بدهند معلومه چيه!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین