کد خبر: ۱۰۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۹

در روزی که تلویزیون مسابقات کشتی را زنده پخش نکرد، ایران صاحب 2 مدال طلا شد

سوریان و علی‌اکبری قهرمان شدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان با کسب 2 مدال طلا برای تیم کشورمان به اتمام رسید. 

روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از بعدازظهر امروز دوشنبه در شهر مسکو روسیه آغاز کرده بود با درخشش تیم کشورمان به اتمام رسید و ملی پوشان فرنگی‌کار کشورمان در اوزان 55 و 96 کیلوگرم توسط حمید سوریان و امیر علی اکبری به 2 مدال طلا رسیدند.

سوریان که با برتری مقابل حریفانی از الجزایر، بلغارستان، فنلاند و ارمنستان به دیدار نهایی وزن 55 کیلوگرم راه پیدا کرده بود، برای دست‌یابی به مدال طلای این وزن به مصاف "گیو جین چول" از کره جنوبی رفت و توانست با نتایج 4 برصفر، صفر بر 3 و یک برصفر به پیروزی دست یافته و برای پنجمین بار قهرمان جهان شود.

امیر علی‌اکبری نیز که با برتری مقابل حریفانی از ازبکستان، مصر، بلغارستان و روسیه فینالیست وزن 96 مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان شده بود، در دیدار نهایی این وزن "پاچنکو" از بلاروس را در دو تایم پی در پی شکست داد و برای نخستین بار قهرمان جهان شد.
 
او سال گذشته در مسابقات جهانی دانمارک عنوان سوم و مدال برنز جهان را به خود اختصاص داده بود.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در وزن 66 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان یک نماینده به نام سعید عبدولی داشت که با تحمل شکست در مصاف با حریفی از مجارستان از دستیابی به مدال جهانی بازماند.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای 15 تا 17 شهریور ماه در شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار می‌شود.

تلويزيون ايران بعد از اين كه مسابقات قهرمانی جهان بسكتبال را نشان داد، مسابقات قهرمانی جهان كشتی فرنگی را هم زنده پخش نكرد. 

در حالی كه كشتی به عنوان ورزش اول معرفی می‌شود، تلويزيون مسابقات هيچ‌يک از 3كشتی‌گيری را كه روی تشک رفتند، زنده نشان نداد. 

بعد از قهرمانی سوريان در وزن 55 كيلوگرم، ديدار فينال اين وزن را تلويزيون با دقايق تاخير نشان داد و با پخش سرود معروفی كه "ملی‌پوشان پيروز باشيد" مطلع آن است، سعی كرد در اين شادی خود را سهيم كند. 

محمدرضا يزدانی خرم، رييس فدراسيون كشتی ايران در گفت‌و گو با ايلنا تاكيد كرد به موقع به صدا وسيما اعتراض می‌كند: «تلويزيون كارش همين است. آنها فوتبال‌زده هستند. ما به موقع اعتراض می‌كنيم.»
 
به گفته يزدانی‌خرم اين در حالی است كه با هزينه كشتی 2 نماينده از شبكه 3 به مسابقت قهرمانی جهان روسيه اعزام شده است. 

مسابقات كشتی تنها از راديو ورزش زنده پخش شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
0
1
آقا کشتی به چه درد می‌خوره؟ فقط فوتباله که می‌شه باهاش مردم رو سرگرم کرد و توجه‌شون رو از مسائل اساسی و بدبختی خودشون پرت کرد. این‌وسط هم یک عده ... از صدقه سر تحلیل ... که فوتبال را وسیله‌ای برای کنترل جامعه دانسته و توصیه کرده‌اند تا در آن پول خرج شود و حاشیه‌پردازی گردد به الاف و علوفی رسیده‌اند مثل آقای ...!!! که حقوقش بیشتر از 22 تا از مربی‌های تیمهای حاظر در جام جهانی است!!! یک بازیکن معمولی در تیم‌های تهران بیش از سی و شش برابر در آمد یک کارمند با داشتن فوق لیسانس و چهار سال سابقه کار درآمد داره! چرا؟ چون سر مردم رو گرم می‌کنه.
کشتی‌گیر بدبخت ما برای به‌دست آوردن نصف همان مبلغ مجبور می‌شه تابعیت یک کشور کوچک بنام آذربایجان رو بپذیره و با خجالت بیاد روی تشک! ... ما ملت که نشستیم و به این دریوزگی نگاه می‌کنیم. ...اینو می‌خونی و می‌دانی که درست است اما خود سانسوری می‌کنی و هنوز امیدواری دری به تخته‌ای ...
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۷
0
0
بازهم گلی به جمال شما که بخشی از حرفهای منو نوشتید. بخدا اگر نترسید و دست از خود سانسوری بردارید گام مهمی برای آینده ایران بر می دارید. غرب از زمانی پیشرفت کرد که خود سانسوری را با شفافیت عوض کرد و امروز رسانه های گروهی بخصوص خبرنگارانشان بمثابه چشم و گوش مردم عمل می کنند و حق دارند تا اتاق خواب مسئولین کشور را زیر نظر داشته باشند. چون اصل بر این است که خدمتگزاران مردم چیزی برای پنهان کردن از مردم ندارند!
اینجا برعکس شده! تا توی اتاق خواب مردم رو مسئولین حق دارند معاینه کنند اما هیچکس حق نداره راجح به آقایان و یا پیشینه آنها سئوال کنه مگر مصاحبه های فرمایشی.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
0
0
درود به شرفتان که دارید دست از خود سانسوری بر می دارید. این رسالت اصلی شماست و اتکا به مردم راز موفقیت شما در هر دو جهان.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین