کد خبر: ۱۰۷۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳

آنجلینا جولی با قربانبان سیل در پاکستان دیدار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آنجلینا جولی به شمال غربی پاکستان سفر کرد و از جامعه بین‌المللی خواست به این کشور کمک کنند. 

به گزارش آسوشییتد پرس، کمک‌های پولی کشورهای دیگر در روزهای اخیر متوقف شده و مقامات مسؤل ابراز امیدواری کرده‌اند که دیدار دو روزه آنجلینا جولی از این کشور سیل‌زده موجب توجه کشورها و افراد خارجی شده و آنها برای ارسال کمک‌ها دست به جیب بشوند. 

جولی 35 ساله گفت که با بسیاری از مردم پاکستان که زندگی‌شان توسط سیل نابود شده، دیدار کرده، ازجمله مادرانی که بچه‌های‌شان را ازدست دادند و یک زن و شوهر مسن که نگران بودند دیگر هرگز نمی‌توانند خانه‌شان را که ازدست دادند، دوباره بسازند. 

جولی پس از دیدار از یک اردوگاه پناهندگان گفت: وضعیت مردم پاکستان برایم خیلی تکان‌دهنده بود؛ امیدوارم امروز و فردا که در این کشور هستم، بتوانم توجه مجامع بین‌المللی را به وضعیت مردم نیازمند پاکستان جلب کنم. 

سیل پاکستان در پایان ماه جولای پس از بارش باران‌های موسمی بسیار شدید در شمال غربی این کشور آغاز شد و اندک اندک گسترش پیدا کرد و صدها شهر کوچک و روستا را بلعید و بیش از 1700 نفر را کشت. 17 میلیون نفر دیگر از مردم پاکستان سیل‌زده شدند و بسیاری از آنها برای زنده ماندن نیاز به کمک اضطراری دارند. 

سازمان ملل در تاریخ 11 ماه «اوت» تقاضای 460 میلیون دلار پول برای وجوه اضطراری کرد، ولی تاکنون فقط 294 میلیون دلار؛ یعنی 64 درصد پول مورد نیاز تأمین شده است، و کمک‌های مالی در روزهای اخیر کمابیش متوقف شده است. 

«آجای چیبر» معاون دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که دیدار آنجلینا جولی از پاکستان روی جاری شدن کمک‌های مالی به کشور سیل زده پاکستان، تأثیر بسیار بزرگی داشته باشد: ما بازهم به همکاری چهره‌های سرشناس و مشهور نیاز داریم تا به این طریق بتوانیم توجه مردم جهان را به وضعیت مردم پاکستان جلب کنیم چون وضعیت مردم پاکستان طبیعتا رفته رفته رو به فراموشی می‌گذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین