کد خبر: ۱۰۷۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶

کره‌جنوبی هم ایران را تحریم می‌‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت امور خارجه کره‌جنوبی اعلام کرد که این کشور در نظر دارد امروز تحریم‌هایی را علیه ایران معرفی کند. 

یکی از مقامات کره جنوبی در حالی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که سئول در نظر دارد امروز بعدازظهر تحریم‌هایی را علیه ایران معرفی کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد که احتمالاً سئول در نظر دارد که فعالیت شعبه محلی "بانک ملت " را به مدت 2 ماه به حالت تعلیق درآورد.

کره جنوبی در حالی تصمیم به چنین اقدامی علیه ایران گرفته است که این کشور یکی از همپیمانان بسیار نزدیک آمریکا محسوب می‌شود که به طور مداوم با یکدیگر مانورهای نظامی انجام می‌دهند و آمریکا نیز که درصدد دشمنی با ایران است، اخیراً تمامی تلاش‌های خود را به کار گرفته است تا حمایت‌های بین‌المللی را در جهت منافع خود و در راستای مبارزه با ایران جلب کند.

"رابرت اینهورن " یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا که بر تحریم‌های علیه کره شمالی و ایران نظارت می کند، در اوایل ماه گذشته میلادی (ماه اوت) در دیداری از کره جنوبی تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا در جهت اعمال فشار به ایران، حمایت کره جنوبی را کسب کند.

بر اساس این گزارش، تعلیق فعالیت شعبه محلی بانک ملت در سئول، بر فعالیت بیش از 2 هزار شرکت کره جنوبی که در تجارت با ایران هستند، تأثیر خواهد گذاشت.

تجارت ایران با کره جنوبی به بیش از 50 درصد رسیده است به طوری‌که در 7 ماهه اول سال جاری میلادی تجارت این دو کشور نزدیک به 7.4 میلیارد دلار بوده است که بیشتر این تجارت مربوط به افزایش صادرات نفت ایران به این کشور آسیایی می‌شود زیرا 10 درصد از واردات نفت کره جنوبی توسط ایران تأمین می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین