کد خبر: ۱۰۷۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۸

ناطق‌نوری: تخطی از قانون یعنی دیکتاتوری

دولت نمی‌تواند از خزانه برای کارهایی که قانون نیست استفاده کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرا نشدن برخی از قوانین در کشور، گفت: اجرا نکردن قانون به هر بهانه‌ای و یا ناخونک زدن به خزانه بدون مجوزهای قانونی پذیرفتنی نیست.

احمد ناطق نوری، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در انتقاد از اجرایی نشدن برخی از قوانین در کشور افزود: آنچه را که مجلس تصویب و شورای نگهبان تایید می‌کند، قانون است و هیچ کسی نمی‌تواند بگوید من قانون را اجرا نمی‌کنم چرا که این کار تخطی از قانون است و تخطی از قانون یعنی دیکتاتوری.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با بیان اینکه "یادمان نرود که دیکتاتوری رضا‌شاهی هم با تخطی از قانون آغاز شد" افزود: این اقدامی خوبی نیست که درکشور بدعت گذاشته شود چرا که قانون در جایگاهی نیست که برخی بگویند آن را قبول ندارند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در بیان اینکه مجلس در قبال اجرا نشدن قوانین در کشور چه باید کند، افزود: مجلس می‌تواند مستقیما قانون را ابلاغ کند و آن را ارجاع بدهد به سازمان‌های اجرایی و درصورتی که قوانین از سوی سازمان های مربوط اجرا نشد پرونده را به قوه قضائیه بفرستد.

ناطق نوری در بیان ارزیابی برخی از اقدامات دولت همچون پرداخت مبلغ یک میلیون تومانی به نوزادان، افزود: مجلس در این زمینه اعتراضات خود را اعلام کرده و دولت این بودجه را می‌خواهد از همان منابعی تامین کند که گاهی ناخونک می‌زند و این منابع همان خزانه است.

وی با تاکید براینکه دولت نمی‌تواند از خزانه برای کارهایی که قانون نیست استفاده کند، این اقدام دولت را خلاف قانون ارزیابی کرد.

نماینده مردم نور و احمدآباد در مجلس گفت: هر نوع پرداختی در این مملکت از سوی هر کسی اعم از سه قوه، باید طبق قانون باشد و اگر براساس قانون انجام نشود، بی‌قانونی است و قوه قضائیه باید با آن برخورد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین