کد خبر: ۱۰۷۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۶
عضو هيأت‌رئيسه تحقيق و تفحص مجلس در گفت‌و گو با آفتاب:

اين گفته احمدی‌نژاد در سيما كه قانون را اجرا نمی‌كند، تبعات بدی دارد

قهر كردن دولت از جلسات باب شده است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس سیاسی: این برای نخستین باراست که احمدی‌نژاد در تلویزیون حاضر می‌شود و با صراحت لهجه می‌گوید قانون را اجرا نمی‌کنم، این جملات تبعات بدی در کشور و بین مردم دارد و امیدوارم رئیس‌جمهور گفتار کردار و رفتارخود را تغییر دهد.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب با اعلام مطلب بالا در باره برنامه چهارم گفت: برنامه چهارم توسعه تنها 30 درصد اجرایی شده و حال که دولت درخواست استرداد برنامه پنجم را دارد حداقل به برنامه چهارم عمل کند تا در این مدت زمانی که برنامه چهارم تمدید شده است 30-40 درصد دیگر از برنامه عملیاتی شود.

وی ادامه داد: بهتر آن است که دولت لایحه برنامه پنجم را که باز پس می‌گیرد آن را پخته‌تر به مجلس تقدیم کند و نواقص خود را رفع کند.

ثروتی گفت: مجلس اصلاحات خوبی روی این برنامه انجام داد که همه به نفع دولت بود و موجب اجرای بهتر برنامه می‌شد.

نماینده بجنورد تصریح کرد: هم‌اکنون هم هر ماده‌ای که دولت روی آن حرف دارد به کمیسیون ارائه دهد تا درصورت امکان ایرادات برطرف شود این بهتر از قهر کردن است.

عضو هیأت‌رئیسه تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در برنامه چهارم توسعه خاطرنشان کرد: متاسفانه رویکرد دولت این است که در جلسات قهر می‌کند، ما تا به حال چنین رویه‌ای را در دولت‌ها شاهد نبودیم، تاکنون 10- 15 بار دولت در مواقع مختلف قهر و آشتی کرده است اما این سبک و سیاق حکومت‌داری نیست.

ثروتی گفت: اگر هم حکومت خودمختاری مدنظر دولت است این هم نشدنی است، ما قانون اساسی داریم و رئیس‌جمهوری باید مجری و حامی آن باشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: دولت باید سعه صدر بیشتری به خرج داده و برداشت خود از قانون را تغییر دهد و بداند قانون مصوب مجلس باید اجرا شود.

ثروتی گفت: مجلس به دنبال به‌زانو درآوردن دولت نیست دولت هم خود را غریب و تنها فرض نکند. باید دولت تلاش کند قانون را در جامعه حاکم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
0
این نکته را اقای موسوی قبلا تذکر داده بود که این دولت مجری قانون نیست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین